STB urmează să construiască o platformă pentru autobuze electrice în incinta URAC / Proiectul vizează și extinderea căii de tramvai în incinta uzinei

autobuz stb in trafic
Sursa foto: Vlad Ispas / Alamy / Profimedia

Societatea de Transport Bucureşti (STB) urmează să construiască o platformă pentru parcarea autobuzelor electrice şi extinderea căii de tramvai în incinta Uzinei de Reparaţii Atelierele Centrale (URAC), conform unei hotărâri aprobate în şedinţa de marţi a Consiliului General al Capitalei, cu 34 de voturi „pentru” şi 13 abţineri, transmite Agerpres.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

În acest sens, şapte construcţii existente în incinta URAC vor fi trecute în domeniul public al Municipiului Bucureşti, în vederea casării, demolării şi valorificării.

Conform raportului de specialitate, investiţia vizează punerea în aplicare a măsurilor prevăzute în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016 – 2030, care propune crearea unui sistem de transport eficient, integrat, durabil şi sigur. Totodată, Direcţia Generală Investiţii are în pregătire măsurile complementare proiectelor de achiziţie a 100 de autobuze electrice.

„Funcţionarea celor 100 de autobuze electrice va necesita asigurarea infrastructurii necesare alimentării staţiilor de încărcare lentă aferente autobuzelor electrice, amplasarea posturilor de transformare şi a cablurilor de alimentare. În acest scop, se impune amenajarea unei platforme de garare pentru autobuzele electrice, în incinta URAC, platformă de garare care se va amenaja pe locul unor construcţii ce vor fi demolate”, prevede documentul.

De asemenea, pentru mentenanţa tramvaielor este necesară execuţia unei căi de rulare care să asigure transportul pe şine al acestora către hala Autocaroserii.

Directorul URAC, Andrei Melcea, a precizat, luni, în şedinţa Comisiei economice, că lucrările de demolare şi de construcţie ar urma să fie bugetate din anul 2026. În acest moment, STB vizează obţinerea avizelor pentru proiect. El a menţionat că este necesară inclusiv obţinerea unui aviz de la Ministerul Culturii, având în vedere că halele care urmează să fie demolate au fost construite în perioada anilor ’40.

Andrei Melcea a estimat că pentru realizarea proiectului ar fi necesare 12-16 luni, în cazul în care vor exista banii necesari pentru investiţie.

„Este o investiţie primordială pentru autobuzele electrice: pentru garare, pentru încărcare. Este singurul loc, din punct de vedere tehnic, unde le putem aloca suficient curent”, a explicat Melcea.

  • TechRider este o redacție dinamică, specializată în știri și analize despre tehnologie, gadgeturi și inovații. Echipa sa de jurnaliști pasionați oferă conținut relevant și actualizat, acoperind subiecte de la inteligența artificială la recenzii de produse, într-un stil accesibil și captivant pentru publicul român.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...