Înmatriculările de autoturisme noi au crescut în august cu 52,6%, faţă de august 2024, la 15.043 unităţi, anunţă Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), care citează datele publicate de DGPCI. Autoturismele “electrificate” au o creştere de +74,4%, realizând o cotă de piaţă de 59,9%. După primele opt luni, piaţa auto per ansamblu rămâne în scădere cu aproape 9%, transmite News.ro.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
”Înmatriculările de autoturisme noi sunt în creştere cu +52,6%, faţă de august 2024. Autoturismele «electrificate» au o creştere de +74,4%, realizând o cotă de piaţă de 59,9%”, anunţă APIA.
Evoluția pe tipuri de propulsie
Autoturismele mild-hibrid (MHEV) înregistrează o creştere de +55%, cu o cotă de piaţă de 24,2%. Autoturismele full-hibrid (FHEV) au o creştere de +98%, cu o cotă de piaţă de 22,8%. Autoturismele plug-in hibrid (PHEV) înregistrează o creştere de +71,6%, cu o cotă de piaţă de 6,6%, iar autoturismele pur electrice (BEV) au o creştere de +99,6%, cu o cotă de piaţă de 6,3%.
Un top cinci în funcţie de marcă este condus de: Dacia, Toyota, Hyundai, Renault şi Skoda.
Vehiculele comerciale uşoare plus minibus sunt în creştere cu +8,9%, iar cele grele plus bus sunt în creştere cu +19,4%, faţă de luna similară a anului 2024.
Segmentarea pieței pe clase și tipuri de combustibil
În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 55,1% în creştere cu +60,6%, urmat de Clasa C cu o cotă de 25,3%, în creştere cu +34,6%, şi Clasa B cu o cotă de 14,2%, în creştere cu +86,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de +27,8%, ajungând la o pondere de 33,4%, în timp ce motorizările pe motorină înregistrează o creştere de +31%, ajungând la o pondere de 6,7%.
Autoturismele echipate cu motoare mild-hibrid au înregistrat o creştere de +55%, ajungând la o pondere de 24,2% din totalul pieţei. Din totalul motorizărilor mild-hibrid, 86% sunt pe benzină, iar doar 14% sunt pe motorină.
Evoluția segmentului electrificat
Autoturismele “electrificate” – electrice BEV, plug-in PHEV, mild-hibrid şi full-hibrid – deţin, în luna august 2025, o cotă de piaţă de 59,9%, fiind cel mai important segment de pe piaţa românească. Autoturismele full electrice au o cotă de 6,3%, faţă de 5% în august 2024, iar PHEV deţin 6,6% din piaţă, comparativ cu 5,9% anul trecut.
În primele opt luni ale anului 2025, cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring – 1.163 unităţi (-47%), Hyundai Kona – 441 unităţi și Tesla Model 3 – 305 unităţi. Pentru modelele plug-in, top 3 este condus de Hyundai Tucson – 447 unităţi (+85%), Ford Kuga – 445 unităţi și Toyota RAV4 – 361 unităţi.
Autoturismele hibride fără reîncărcare externă sunt conduse de Toyota Corolla – 2.848 unităţi (+16%), Dacia Duster – 2.297 unităţi și Toyota Yaris Cross – 1.856 unităţi. În categoria mild-hybrid, topul este Dacia Duster – 4.638 unităţi, Hyundai Tucson – 1.408 unităţi și Suzuki S-Cross – 1.114 unităţi.
Analiza APIA asupra tendințelor
”Rezultatele din luna august reprezintă un moment pozitiv pentru întreaga industrie auto, cu o creştere de peste 50% a înmatriculărilor şi cu o cotă de aproape 60% deţinută de motorizările electrificate. Este remarcabil avansul segmentului full-hybrid (+28%) și al plug-in hybrid (+40%). Chiar dacă luna august a adus o dublare a înmatriculărilor de autoturisme 100% electrice, per total acest segment rămâne pe minus (-32%) și păstrează o cotă modestă de circa 6% din piaţă. Această realitate arată că România continuă să aibă dificultăţi majore în accelerarea electromobilităţii. Totuşi, după primele opt luni, piaţa auto per ansamblu rămâne în scădere cu aproape 9%, ceea ce subliniază vulnerabilitatea sectorului în lipsa unor programe guvernamentale coerente şi predictibile”, declară preşedintele APIA, Dan Vardie.
Vehiculele comerciale uşoare şi minibus au crescut cu +8,9%, din care vehiculele comerciale uşoare fără minibus doar +0,8%. Vehiculele comerciale uşoare electrice au atins un volum de 424 unităţi în primele opt luni, faţă de 423 unităţi anul trecut. Vehiculele comerciale grele şi bus au înregistrat o creştere de +19,4%, din care vehiculele grele de peste 16 tone plus autotractoarele +19,2%.
Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile este o organizaţie non-profit, reprezentativă în industria auto din România, înfiinţată în 1994 și membră a Organizaţiei Mondiale a Constructorilor de Automobile – OICA din 1996.