APIA: Înmatriculările de autoturisme noi au urcat cu 52% în august, însă trendul anual rămâne negativ

masini trafic
Sursa foto: Disqdr | Dreamstime.com

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut în august cu 52,6%, faţă de august 2024, la 15.043 unităţi, anunţă Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), care citează datele publicate de DGPCI. Autoturismele “electrificate” au o creştere de +74,4%, realizând o cotă de piaţă de 59,9%. După primele opt luni, piaţa auto per ansamblu rămâne în scădere cu aproape 9%, transmite News.ro.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

”Înmatriculările de autoturisme noi sunt în creştere cu +52,6%, faţă de august 2024. Autoturismele «electrificate» au o creştere de +74,4%, realizând o cotă de piaţă de 59,9%”, anunţă APIA.

Evoluția pe tipuri de propulsie

Autoturismele mild-hibrid (MHEV) înregistrează o creştere de +55%, cu o cotă de piaţă de 24,2%. Autoturismele full-hibrid (FHEV) au o creştere de +98%, cu o cotă de piaţă de 22,8%. Autoturismele plug-in hibrid (PHEV) înregistrează o creştere de +71,6%, cu o cotă de piaţă de 6,6%, iar autoturismele pur electrice (BEV) au o creştere de +99,6%, cu o cotă de piaţă de 6,3%.

Un top cinci în funcţie de marcă este condus de: Dacia, Toyota, Hyundai, Renault şi Skoda.

Vehiculele comerciale uşoare plus minibus sunt în creştere cu +8,9%, iar cele grele plus bus sunt în creştere cu +19,4%, faţă de luna similară a anului 2024.

Segmentarea pieței pe clase și tipuri de combustibil

În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 55,1% în creştere cu +60,6%, urmat de Clasa C cu o cotă de 25,3%, în creştere cu +34,6%, şi Clasa B cu o cotă de 14,2%, în creştere cu +86,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de +27,8%, ajungând la o pondere de 33,4%, în timp ce motorizările pe motorină înregistrează o creştere de +31%, ajungând la o pondere de 6,7%.

Autoturismele echipate cu motoare mild-hibrid au înregistrat o creştere de +55%, ajungând la o pondere de 24,2% din totalul pieţei. Din totalul motorizărilor mild-hibrid, 86% sunt pe benzină, iar doar 14% sunt pe motorină.

Evoluția segmentului electrificat

Autoturismele “electrificate” – electrice BEV, plug-in PHEV, mild-hibrid şi full-hibrid – deţin, în luna august 2025, o cotă de piaţă de 59,9%, fiind cel mai important segment de pe piaţa românească. Autoturismele full electrice au o cotă de 6,3%, faţă de 5% în august 2024, iar PHEV deţin 6,6% din piaţă, comparativ cu 5,9% anul trecut.

În primele opt luni ale anului 2025, cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring – 1.163 unităţi (-47%), Hyundai Kona – 441 unităţi și Tesla Model 3 – 305 unităţi. Pentru modelele plug-in, top 3 este condus de Hyundai Tucson – 447 unităţi (+85%), Ford Kuga – 445 unităţi și Toyota RAV4 – 361 unităţi.

Autoturismele hibride fără reîncărcare externă sunt conduse de Toyota Corolla – 2.848 unităţi (+16%), Dacia Duster – 2.297 unităţi și Toyota Yaris Cross – 1.856 unităţi. În categoria mild-hybrid, topul este Dacia Duster – 4.638 unităţi, Hyundai Tucson – 1.408 unităţi și Suzuki S-Cross – 1.114 unităţi.

Analiza APIA asupra tendințelor

”Rezultatele din luna august reprezintă un moment pozitiv pentru întreaga industrie auto, cu o creştere de peste 50% a înmatriculărilor şi cu o cotă de aproape 60% deţinută de motorizările electrificate. Este remarcabil avansul segmentului full-hybrid (+28%) și al plug-in hybrid (+40%). Chiar dacă luna august a adus o dublare a înmatriculărilor de autoturisme 100% electrice, per total acest segment rămâne pe minus (-32%) și păstrează o cotă modestă de circa 6% din piaţă. Această realitate arată că România continuă să aibă dificultăţi majore în accelerarea electromobilităţii. Totuşi, după primele opt luni, piaţa auto per ansamblu rămâne în scădere cu aproape 9%, ceea ce subliniază vulnerabilitatea sectorului în lipsa unor programe guvernamentale coerente şi predictibile”, declară preşedintele APIA, Dan Vardie.

Vehiculele comerciale uşoare şi minibus au crescut cu +8,9%, din care vehiculele comerciale uşoare fără minibus doar +0,8%. Vehiculele comerciale uşoare electrice au atins un volum de 424 unităţi în primele opt luni, faţă de 423 unităţi anul trecut. Vehiculele comerciale grele şi bus au înregistrat o creştere de +19,4%, din care vehiculele grele de peste 16 tone plus autotractoarele +19,2%.

Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile este o organizaţie non-profit, reprezentativă în industria auto din România, înfiinţată în 1994 și membră a Organizaţiei Mondiale a Constructorilor de Automobile – OICA din 1996.

  • TechRider este o redacție dinamică, specializată în știri și analize despre tehnologie, gadgeturi și inovații. Echipa sa de jurnaliști pasionați oferă conținut relevant și actualizat, acoperind subiecte de la inteligența artificială la recenzii de produse, într-un stil accesibil și captivant pentru publicul român.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...