De cele mai multe ori, când ne gândim la mașinile fabricate în China, le asociem și cu prețuri mai reduse față de competitorii lor occidentali. Chiar dacă de cele mai multe ori această situație este valabilă, ea dispare când vine vorba de un model mai special.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Hongqi Golden Sunflower Guoli Lanting Yayun reprezintă limuzina supremă de lux în accepțiunea chinezilor – un posibil Rolls-Royce oriental, care se remarcă prin ciocnirea dintre modern și tradițional. Mai mult, ea tocmai a doborât recordul de preț pentru o mașină de lux construită în China, după ce un client din Emiratele Arabe Unite a plătit 1,5 milioane de dolari pentru un exemplar.
Guoli Lanting Yayun este poziționată pe piață drept un model de milioane de dolari construit la comandă. La exterior, aduce cu o limuzină din anii 1960 din fostele țări comuniste, însă are faruri LED, iar interiorul este aceeași combinație între finisaje din trecut și tehnologie modernă.
Limuzina fabricată de Hongqi Golden Sunflower nu se poate compara cu mașinile obișnuite produse în China, indiferent cât de moderne sunt ele, iar aici nu ne referim neapărat la tehnologie, ci mai degrabă la nivelul de personalizare și măiestrie care intră în producerea acestui model de lux, considerat o întâlnire a tehnologiei moderne cu artele și meșteșugurile tradiționale chinezești.
Potrivit Car News China, pe fețele ușilor și consola centrală a modelului este folosită o tehnică tradițională care implică aplicarea manuală a 28 de straturi de lac – uscate și șlefuite timp de 60 de zile – pe o suprafață care imită fragmente din Lan Ting Ji Xu – o lucrare faimoasă de caligrafie veche de peste 1500 de ani.
Fragmente din Lan Ting Ji Xu (Prefață la Pavilionul Orhideelor) pot fi proiectate pe bord și momente ilustrate din poem sunt brodate pe tetierele scaunelor – proces manual care este realizat de doi specialiști în 600 de ore, care presupune 300 de cusături pe fiecare centimetru pătrat. Alte nuanțe de lux inclus capacul tetierei care este brodat cu foiță de aur și înfățișează una dintre cele mai faimose opere de artă din China. Totodată, există un sistem de infotainment cu diagonala de 14,2 inchi. Șasiul este realizat dintr-o combinație de oțel și aluminiu foarte rezistent, printre dotările de siguranță sunt incluse 15 airbag-uri, iar 23 de senzori de mare precizie creează un sistem de protecție integrat pentru pasageri.
Limuzina chinezească are 6 metri lungime, 2,01 lățime și 1,7 metri înălțime, iar exteriorul retro nu este la fel de spectaculos ca interiorul, semănând mai degrabă cu limuzinele din anii ’60 decât cu mașinile de lux moderne. Sub capotă găsim un motor V8 care produce aproape 400 de cai-putere și 580 de Nm. Transmisia este asigurată de o cutie automată cu 8 trepte, iar tracțiunea este integrală. Sprintul 0-100 km/oră se face în 5,1 secunde. Chiar dacă exteriorul nu este pe gustul tuturor, Hongqi Golden Sunflower Guoli Lanting Yayun – cunoscută sub numele L5 până la faceliftul din 2024, va ieși cu siguranță în evidență când se va afla între modele Bentley sau Rolls-Royce din Emiratele Arabe Unite.
Potrivit Car News China, proprietarul este omul de afaceri Stanislav Semenov, care a comandat modelul chiar anul acesta la Salonul Internațional Auto de la Shanghai. Acesta nu ar fi primul proprietar în acte, însă acest lucru nu înseamnă că mașina a mai fost condusă, ci doar că a fost înmatriculată în avans.
Hongqi Golden Sunflower face parte dintre brandurile auto lansate de FAW Hongqi în 2023, iar la Salonul Internațional de la Beijing din 2024 constructorul a prezentat trei modele: Guoya, Guoyao și Guoli.