Benda dublează oferta în SUA și lansează prima motocicletă chineză cu patru cilindri

motociclceta de tip cruiser de culoare neagra surprinsa pe un drum de munte cu stanci in fundal
Sursa Foto: Benda

Producătorul chinez de motociclete Benda își extinde gama disponibilă pe piața americană, odată cu introducerea a șase modele pentru anul 2026. Printre acestea se numără și radicalul LFC700, prima motocicletă cu patru cilindri produsă în China care a intrat în producție de serie.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

În prezent, Benda oferă în Statele Unite trei modele cruiser cu motoare în V: Chinchilla 300, Chinchilla 500 și Napoleonbob 500. Documente depuse la Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzile din SUA (NHTSA), necesare pentru aprobarea gamei din 2026, arată însă că oferta companiei se va extinde semnificativ.

Noile modele includ Rock 300, Chinchilla 350, Rock 707 și LFC700, disponibile în mai multe variante. Rock 300 este o evoluție a actualului Chinchilla 300, cu aripi mai lungi și o șa extinsă pentru pasager. Chinchilla 350, nou intrată în gama producătorului, este echipată cu un motor V-twin de 343 cmc și 34 CP, fiind neobișnuită prin folosirea unei transmisii automate CVT.

Rock 707 reprezintă cea mai nouă apariție în oferta Benda. Modelul este echipat cu un motor V-twin de 692 cmc și 72 CP și va fi comercializat în trei versiuni: standard, Pro și Ultra. Toate împart aceeași bază tehnică, însă se diferențiază prin nivelul de echipare. Varianta Pro dispune de un sistem de suspensie cu amortizoare cu aer, capabil să ajusteze automat garda la sol, în timp ce versiunea Ultra adaugă o ambreiaj electronic, asemănător sistemului E-Clutch de la Honda.

Modelul LFC700, prezentat inițial ca motocicletă-concept, a adus notorietate internațională mărcii Benda, fiind echipat cu un motor cu patru cilindri în linie de 676 cmc, ce dezvoltă între 79 și 92 CP, în funcție de piață. Motocicleta are un ampatament impresionant de 1.720 mm și este dotată cu cel mai lat pneu montat pe o motocicletă de serie: 310/35-18.

Versiunea LFC700 Pro adaugă o suspensie spate cu amortizor unic reglabil pe aer, care permite ajustarea înălțimii șeii între 650 mm și 730 mm, precum și un pneu spate ușor mai îngust de 300 mm. Designul include elemente neobișnuite, cum ar fi faruri auxiliare retractabile și o priză de aer frontală în formă de reactor.

Ambele versiuni beneficiază de dotări de nivel înalt: frâne Brembo, suspensie KYB, electronice Bosch și un ecran TFT de 5 inch. Documentele depuse la Agenția pentru Protecția Mediului (EPA) confirmă că atât LFC700, cât și LFC700 Pro au primit omologarea pentru emisii, pentru anul de model 2026.

În același set de documente apar și denumirile „BD700-2” și „Panther 700”, primul fiind codul intern al LFC700, iar al doilea posibil un nume comercial pe care Benda intenționează să îl utilizeze pe piața din SUA.

Astfel, gama Benda din Statele Unite se va dubla în 2026, aducând pe piață nu doar motociclete cruiser cu motoare în V, ci și modele cu patru cilindri, consolidând poziția producătorului chinez pe piața internațională.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...