Conform fotografiilor surprinse de publicația germană speedweek, producătorul italian de motociclete Benelli lucrează la dezvoltarea unui nou model de enduro de turism, care va marca revenirea brandului în zona motoarelor cu trei cilindri, la zece ani de la ultima astfel de configurație. Noul proiect este dezvoltat la sediul companiei din Pesaro și vine cu o serie de inovații tehnice, printre care și o posibilă cutie de viteze automată.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
O nouă etapă pentru gama Benelli
În prezent, oferta mărcii include în special motociclete monocilindrice și modele cu motoare bicilindrice în linie, precum Leoncino 800 sau TRK 702. Segmentul superior urmează să fie extins prin noul TRK 902 Xplorer, prezentat ca prototip la EICMA 2024 și anunțat pentru 2025, cu o putere estimată de circa 100 CP și motor de 904 cmc.
Noua Benelli TreK va fi poziționată deasupra acestui model, cu un motor complet nou, dezvoltat independent de orice platformă existentă în gama QJ Motor, compania chineză care deține Benelli de aproximativ două decenii.
Motor și transmisie
Prototipul surprins în teste la Pesaro confirmă prezența unui propulsor cu trei cilindri, aflat într-un cadru complet nou, cu subcadrul spate din aluminiu turnat. Conform primelor informații, motorul va dezvolta o putere situată în jurul pragului de 125 CP, similară cu performanțele fostului TreK 1130, dar fiind o unitate de concepție nouă.
Un alt element notabil este lipsa schimbătorului de viteze clasic pe picior. Acest detaliu susține ipoteza folosirii unei transmisii automate, brevetată anterior de grupul QJ Motor. Totuși, prototipul păstrează o manetă de ambreiaj, cel mai probabil necesară doar la pornire.
Design și poziționare
În ceea ce privește ciclul, noul TreK vine cu o furcă de cursă lungă și o roată față de 19 inci, elemente care indică o orientare mai degrabă către utilizarea pe șosea decât în off-road. Cu toate acestea, Benelli păstrează opțiunea introducerii unor versiuni „X”, dedicate terenurilor accidentate, așa cum a procedat deja la alte modele din gamă.
Specialiștii din industrie remarcă faptul că noul model folosește ca referință în dezvoltare Triumph Tiger 900 GT, ceea ce sugerează și o poziționare competitivă în ceea ce privește prețul și segmentul vizat.
Stadiul dezvoltării
Motocicleta se află încă într-o fază incipientă de testare, numeroase componente fiind provizorii, iar ergonomia pentru pilot și pasager nefiind definitivă. Din acest motiv, lansarea comercială nu este așteptată în 2025, însă producătorul ar putea prezenta publicului o versiune de concept în cadrul EICMA din această toamnă.