BMW Motorrad a prezentat oficial noua BMW F 450 GS, un model care aduce expertiza mărcii în segmentul motocicletelor de 48 CP din categoria A2. Noua motocicletă promite manevrabilitate ușoară, versatilitate și performanțe echilibrate, păstrând spiritul specific gamei GS, recunoscută pentru combinația dintre plăcerea de a conduce și controlul deplin în orice condiții.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
„Cu noua BMW F 450 GS, BMW Motorrad prezintă o veritabilă motocicletă GS în clasa A2. Ea întruchipează esența unei GS: urcă, accelerează și bucură-te – cu control total și încredere maximă. Greutatea redusă, performanța superioară și echilibrul perfect între agilitate și stabilitate oferă o experiență de pilotaj intuitivă. Datorită manevrabilității precise și a expertizei tipice GS, motocicleta se remarcă atât pe șosea, cât și în off-road”, a declarat Markus Flasch, CEO BMW Motorrad.
Design GS clasic și performanță modernă
Prezentată în cadrul salonului internațional EICMA de la Milano, noua F 450 GS reprezintă un pas important în extinderea familiei GS către motocicletele de cilindree medie. Modelul se adresează unui public larg, fiind conceput ca o motocicletă complet echilibrată între utilizarea zilnică, performanțele sportive și confortul pe distanțe lungi.
„Prin BMW F 450 GS ne adresăm unei game largi de utilizatori. Este o motocicletă pentru cei care apreciază agilitatea, versatilitatea, plăcerea pură a condusului și tehnologia de vârf, indiferent dacă o folosesc zilnic, în călătorii lungi sau în aventuri off-road. Tendința actuală de downsizing arată clar interesul crescut pentru motociclete compacte și dinamice. F 450 GS oferă combinația ideală între manevrabilitate, performanță și echipare de calitate”, a explicat Astrid Neudecker, manager de produs BMW F 450 GS.

Motor nou și tehnologie Easy Ride Clutch
Modelul este echipat cu un motor complet nou, bicilindric în linie, cu o capacitate de 420 cm³, care dezvoltă 35 kW (48 CP) la 8.750 rpm și un cuplu maxim de 43 Nm la 6.750 rpm. Motorul utilizează o configurație cu manetoane decalate la 135°, ceea ce oferă un caracter distinct și o funcționare lină, reducând vibrațiile.
Un element tehnologic de referință este Easy Ride Clutch (ERC), o dezvoltare avansată a ambreiajului centrifugal. Sistemul elimină necesitatea acționării manuale a manetei ambreiajului în timpul mersului, inclusiv la pornire, schimbarea treptelor sau manevre dificile în teren accidentat. ERC este disponibil standard pe varianta GS Trophy și opțional pe celelalte versiuni.
Motorul este cuplat la o cutie de viteze cu șase trepte, iar sistemul Shift Assistant Pro permite schimbarea treptelor în sus și în jos fără acționarea ambreiajului. Tracțiunea secundară este amplasată pe partea stângă.

Moduri de rulare și siguranță avansată
Noua F 450 GS dispune standard de trei moduri de rulare – Rain, Road și Enduro – completate de sistemele ABS Pro, Dynamic Brake Control (DBC), Dynamic Traction Control (DTC) și MSR (controlul cuplului de frână al motorului). De la varianta Exclusive în sus este disponibil suplimentar modul Enduro Pro, destinat utilizării off-road, care permite dezactivarea ABS-ului pe roata spate.
Sistemul de frânare include un disc flotant pe față, cu etrier fix Brembo cu patru pistoane și un disc de 310 mm, iar pe spate un disc de 240 mm cu etrier flotant cu un piston. Sistemul ABS Pro asigură frânare stabilă chiar și în viraje, în timp ce DBC și Dynamic Brake Light contribuie la creșterea siguranței în situații de urgență.
Șasiu nou și echipare orientată spre control
Motocicleta utilizează un cadru tubular din oțel, cu motorul integrat ca element portant, oferind rigiditate și robustețe. Suspensia față este asigurată de o furcă KYB inversată cu tuburi de 43 mm, iar cea spate de un braț oscilant din aluminiu cu amortizor central reglabil și amortizare progresivă, derivată din raliuri.
F 450 GS este echipată cu roți din aluminiu turnat, cu anvelope 100/90-19 față și 130/80-17 spate, iar opțional sunt disponibile roți cu spițe transversale.
Poziția de pilotaj este concepută pentru confort și control, cu ghidon înalt din aluminiu conic, rezervor de 14 litri amplasat ergonomic și o șea în două părți de 845 mm înălțime, ajustabilă prin variante de șa joasă (830 mm) sau înaltă Rally (865 mm). Manetele reglabile, suporturile de picioare ajustabile și manșoanele încălzite sunt echipamente standard.

Conectivitate și echipare digitală
Noul model beneficiază de un display TFT de 6,5 inci, complet integrat în sistemul de conectivitate BMW Motorrad. Acesta oferă informații detaliate despre performanță, unghi de înclinare și forța de frânare, dar permite și utilizarea telefonului, a muzicii și a navigației. Iluminarea este integral LED, inclusiv farul cu semnătură luminoasă „X” specifică gamei GS.
Variante de echipare
BMW F 450 GS este disponibilă în patru variante de echipare:
- F 450 GS Basic – în finisaj Cosmic Black.
- F 450 GS Exclusive – cu moduri de rulare Pro, Shift Assistant Pro, apărători de mâini și protecții suplimentare.
- F 450 GS Sport – în culoarea Racing Red, cu suspensie sport reglabilă KYB.
- F 450 GS Trophy – în nuanța Racing Blue Metallic, echipată cu ambreiajul Easy Ride Clutch (ERC), parbriz Rally fumuriu, protecție din aluminiu și suspensie sport.
Echipamente și opțiuni suplimentare
BMW oferă o gamă extinsă de accesorii originale, printre care se numără roți cu spițe, sisteme de bagaje, parbrize reglabile, scaune de diferite înălțimi și protecții de motor. Consumul mediu declarat este de 3,8 l/100 km, iar autonomia estimată depășește 350 km.