Într-o încercare de a reduce poluarea fonică din Capitală, autoritățile propun sancțiuni drastice pentru vehiculele care depășesc un nivel de zgomot de 95 dB. Motocicliștii care circulă cu motoare prea zgomotoase ar putea primi amenzi de până la 4.000 de lei, conform informațiilor furnizate de Observatornews.ro.
Poluarea fonică din București
Nivelul mediu de zgomot din traficul bucureștean este de aproximativ 80 dB, dar această valoare poate crește semnificativ din cauza claxoanelor, sirenelor vehiculelor de intervenție și efectului de reverberație produs de clădirile aflate în apropierea marilor bulevarde. În interiorul pasajelor sau tunelurilor, nivelul de zgomot poate depăși 90 dB.
Un factor important în combaterea poluării sonore este prezența spațiilor verzi, care pot atenua zgomotul prin absorbția vibrațiilor. Specialiștii recomandă plantarea de arbori în zonele urbane aglomerate, deoarece lemnul are capacitatea naturală de a reduce propagarea sunetului.
Normele Euro 5+ și viitorul restricțiilor de zgomot și limitările metodelor de testare.
Reglementările privind zgomotul produs de motociclete devin tot mai stricte la nivel european. Noile norme Euro 5+, recent implementate, impun un nivel maxim de 80 dB pentru motocicletele aflate în mers la o viteză de 50 km/h, reducând cu 2 dB limita impusă de standardele anterioare.
Până în 2026, Uniunea Europeană intenționează să reducă această limită cu încă 2 dB, ceea ce va impune noi cerințe pentru producătorii de motociclete.
O provocare majoră în aplicarea acestor restricții este modul în care zgomotul vehiculelor este măsurat. Testele standardizate nu reproduc întotdeauna condițiile reale de trafic, ceea ce ridică semne de întrebare cu privire la eficiența acestora în orașe precum Bucureștiul.