Un nou val de dramă lovește Harley-Davidson, unul dintre cele mai iconice branduri americane, nu pe șosele, ci în chiar inima conducerii companiei.
H Partners, al doilea cel mai mare acționar al producătorului de motociclete, a lansat o campanie publică de opoziție față de realegerea a trei membri cheie din consiliul de administrație: Jochen Zeitz (CEO și președinte), Thomas Linebarger (director coordonator) și Sara Levinson (membru al consiliului de aproape trei decenii).
Conflictul a explodat după demisia reprezentantului H Partners, Jared Dourdeville, din consiliul de administrație. Într-o serie de scrisori și documente depuse la Comisia pentru Valori Mobiliare (SEC) din SUA, H Partners acuză conducerea Harley-Davidson de lipsă de transparență, management defectuos și eșecuri strategice majore.
În centrul criticilor se află Jochen Zeitz, care, deși a anunțat anterior că va demisiona în 2025, este acuzat de absență fizică și decizii care afectează negativ viitorul companiei. Potrivit H Partners, Zeitz petrece mai mult timp în New Mexico, Marea Britanie și Kenya – unde deține o rezervație naturală – decât în sediul companiei din Milwaukee sau în fabrici.
Mai mult, Linebarger, care ar fi informat intern că intenționează să demisioneze până la mijlocul anului 2025, figurează în continuare pe lista de realegere. Într-un vot recent pentru un nou CEO, candidatul preferat de H Partners a fost respins cu un vot egal (4-4), deși 75% din comitetul de selecție – inclusiv Levinson și Linebarger – ar fi votat în favoarea acestuia, potrivit documentelor.
Într-un comunicat dur, H Partners denunță un „nucleu înrădăcinat” de directori care se protejează reciproc și care au permis degradarea valorii companiei și relației cu dealerii. Sub conducerea lui Zeitz, valoarea de piață a companiei ar fi scăzut cu aproximativ 1,8 miliarde de dolari, în timp ce planul strategic „Hardwire” ar fi eșuat în majoritatea obiectivelor, deși compania susține contrariul.
Prin site-ul, FreeTheEagle.com, H Partners cere acționarilor să voteze împotriva celor trei directori la adunarea generală anuală din 14 mai. Investitorul propune numirea unui nou CEO extern, care să refacă relațiile cu dealerii, să revigoreze brandul și să readucă leadership-ul înapoi în mijlocul companiei.
Se preconizează că această dispută internă va continua să genereze ecouri majore în săptămânile următoare, într-o luptă care ar putea defini viitorul Harley-Davidson.