Ducati a dezvăluit două noi modele din seria exclusivistă RS, Diavel V4RS și Multistrada V4RS, în cadrul weekendului MotoGP de la Misano. Marc Márquez și Francesco Bagnaia, piloții echipei Ducati Lenovo Team, au intrat pe linia boxelor în șaua celor două motociclete de serie, marcând finalul poveștii prezentate în clipul oficial de lansare, care îi arată pe cei doi într-un duel spectaculos.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Ambele modele sunt produse în serie numerotată și echipate cu motorul V4 Desmosedici Stradale de 1100 cmc, cu distribuție desmodromică, arbore cotit contrarotativ și ambreiaj uscat. Unitatea livrează 182 CP la 11.750 rpm și un cuplu maxim de 120 Nm la 9.000 rpm.
Diavel V4RS: cel mai rapid start din istoria Ducati
Diavel V4RS este descrisă ca având cea mai bună accelerație 0–100 km/h dintre toate modelele de serie Ducati, reușind performanța în doar 2,52 secunde. Modelul se remarcă prin ampatamentul lung, profilul coborât, cadrul Öhlins, bascula monobraț din aluminiu, sistemul de frânare derivat de la Panigale V4 și jantele forjate dezvoltate special.

Carenele din fibră de carbon reduc masa totală cu 3 kg. Logoul RS, creat de Centro Stile Ducati, este prezent pe carene, pe cheia de pornire keyless, în grafica display-ului și pe capacul cilindrului din spate, unde este gravat și numărul de serie al motocicletei.
Multistrada V4RS: cea mai sportivă Multistrada
Multistrada V4RS continuă direcția sportivă inaugurată în 2023, fiind echipată cu motorul V4 de 180 CP cu ambreiaj uscat, toba spate Akrapovič, suspensia semi-activă Öhlins Smart EC 2.0 și jante forjate.
Pachetul electronic integrează Ducati Vehicle Observer (DVO), un algoritm derivat din experiența MotoGP, care simulează prezența a 70 de senzori pentru optimizarea funcționării sistemelor electronice. Suspensia răspunde mai precis, frâna spate are acum un disc de 280 mm, iar sistemul de frânare este dotat cu ABS cornering.

Subcadrul spate din titan, unic în lume, este suficient de rezistent pentru a permite montarea unui top case. Fața motocicletei include aripă și „cioc” din fibră de carbon, iar alte componente ușoare precum bateria litiu-ion și carenele din technopolimer contribuie la o reducere de greutate de 2 kg comparativ cu Multistrada Pikes Peak.
Numărul de serie este gravat pe o placă din aluminiu anodizat negru, amplasată pe jugul superior și decorată cu drapelul Italiei. La pornire, display-ul afișează o animație dedicată. Modelul beneficiază de garanția „4Ever Multistrada”, valabilă patru ani, fără limită de kilometri.
Disponibilitate și prețuri
În Europa, livrările pentru Multistrada V4RS vor începe în noiembrie 2025, iar Diavel V4RS va fi disponibilă începând cu decembrie 2025. Prețurile în Germania pornesc de la 38.990 € pentru Diavel V4RS și de la 38.490 € pentru Multistrada V4RS.