Euro 5+: Ultimul cui în sicriul hyper-naked-ului Yamaha MT-10 în Europa?

yamaha mt-10 inclinata pe partea stanga pe curba
Sursă Foto: Yamaha

Odată cu înăsprirea normelor de emisii în Europa, tot mai multe motociclete emblematice dispar din cataloagele producătorilor. Yamaha R6 a fost retrasă de pe piață acum câțiva ani, urmată recent de YZF-R1, o altă sportivă legendară. Acum, a venit rândul unei alte vedete a gamei: Yamaha MT-10, hyper-naked-ul cu ADN de superbike, se pregătește să iasă definitiv din oferta europeană.

Conform publicației franceze Moto-Station, începând cu aprilie 2025, doar aproximativ 100 de unități MT-10 mai sunt disponibile în rețeaua de dealeri din Franța. Prețurile pornesc de la 15.999 euro pentru varianta standard și urcă la 18.999 euro pentru versiunea SP. După epuizarea acestui stoc, modelul nu va mai fi comercializat în Europa, din cauza imposibilității de a respecta noile cerințe Euro 5+, intrate în vigoare anul acesta.

Motivul este unul clar: costurile ridicate de adaptare a motorului CP4 de 998cc – același care echipa și R1 – la noile norme nu justifică investiția, având în vedere volumul relativ redus de vânzări în Europa. Astfel, Yamaha a decis să nu reproiecteze platforma MT-10 pentru această piață.

Totuși, în afara Europei, MT-10 continuă să trăiască și să domine segmentul motocicletelor naked de înaltă performanță. În Statele Unite, modelul este disponibil în continuare, la un preț de 14.799 dolari pentru versiunea standard și 17.299 dolari pentru SP. În Japonia și Filipine, modelul rămâne popular, beneficiind de reglementări mai permisive (precum Euro 4 sau standarde EPA mai relaxate).

Reprezentanții Yamaha nu au emis încă o declarație oficială despre disponibilitatea globală pe termen lung a modelului, dar dealerii din Asia confirmă că MT-10 va rămâne pe piață „atât timp cât se cere”.

Chiar dacă viitorul modelului în Europa este încheiat, MT-10 rămâne un simbol al libertății pe două roți în piețele unde motoarele mari încă mai au loc de joacă. Iar pentru cei care mai visează la sunetul inconfundabil al CP4-ului, poate fi ultima șansă de a-l avea în garaj.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...