Honda a făcut un pas semnificativ în direcția electrificării mobilității pe două roți, lansând oficial primul său model electric de motocicletă, E-VO, în cadrul unui eveniment desfășurat la Shougang Park din Beijing. Această lansare vine în contextul în care producătorul japonez și-a exprimat intenția de a introduce zece sau mai multe modele electrice până în 2025, conform planurilor sale de sustenabilitate .
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
E-VO este rezultatul colaborării dintre Honda și partenerul său chinez Wuyang, fiind adaptat specificului pieței locale. Motocicleta electrică este disponibilă în două variante de baterie:
- O versiune cu două baterii de 4,1 kWh, care oferă o autonomie de aproximativ 120 km conform standardului WMTC și are o greutate de 143 kg.
- O versiune cu trei baterii de 6,2 kWh, asigurând o autonomie de până la 170 km și o greutate de 156 kg.
Ambele configurații sunt echipate cu un motor electric ce dezvoltă o putere maximă de 15,3 kW (echivalentul a 21,5 CP), permițând o viteză maximă de 120 km/h. Timpul de încărcare variază între 1 oră și 2 ore și 30 de minute, în funcție de capacitatea bateriei și tipul de încărcător utilizat.

Designul E-VO combină elemente retro cu accente futuriste, inspirate de stilul café racer. Motocicleta este echipată cu o furcă telescopică inversată în față și un amortizor central în spate, oferind o experiență de condus confortabilă și stabilă. Roțile au dimensiuni de 16 inci în față și 14 inci în spate, iar înălțimea șeii este de 765 mm, facilitând accesul pentru o gamă largă de utilizatori.
Un aspect remarcabil al E-VO este integrarea tehnologiei avansate:
- Două ecrane TFT de 7 inci, unul dedicat instrumentarului de bord și celălalt pentru navigație, muzică, presiunea în anvelope și informații despre starea bateriei.
- Trei moduri de condus: Eco, Normal și Sport, adaptabile stilului de condus și condițiilor de trafic.
- Camere video integrate: versiunea cu două baterii include o cameră frontală, în timp ce varianta cu trei baterii dispune de camere atât în față, cât și în spate.
Lansarea E-VO marchează un moment important în strategia Honda de a-și extinde portofoliul de vehicule electrice, în conformitate cu angajamentul său de a atinge neutralitatea carbonului în toate produsele și activitățile sale corporative până în 2050 .

Deși, pentru moment, E-VO este destinat exclusiv pieței chineze, succesul său ar putea influența decizia Honda de a introduce modele similare și pe alte piețe, inclusiv în Europa și România. Având în vedere creșterea interesului pentru mobilitatea electrică și dezvoltarea infrastructurii de încărcare, un model precum E-VO ar putea răspunde cererii pentru vehicule electrice accesibile și performante.
E-VO reprezintă o combinație reușită între design atrăgător, tehnologie avansată și performanțe adaptate nevoilor urbane, consolidând poziția Honda în segmentul în plină expansiune al motocicletelor electrice.