Honda pregătește un sistem avansat de asistență pentru motocicliști care recunoaște când faci lane-splitting

motocicleta honda goldwing
Sursă Foto: Honda

Un nou brevet depus de Honda sugerează că firma pregătește un sistem inteligent de avertizare la părăsirea benzii, special adaptat pentru motocicletele care circulă făcând lane-splitting – practică legală în multe țări, inclusiv în unele din Europa, de a merge printre benzi atunci când traficul este aglomerat.

În timp ce sistemele de avertizare la ieșirea de pe bandă sunt deja obișnuite în industria auto, implementarea acestora pe motociclete aduce provocări unice. Un astfel de sistem ar putea deveni inutil – sau chiar enervant – dacă avertizează constant motociclistul în timpul lane-splittingului, când acesta circulă deliberat pe marcajele rutiere. Brevetul Honda propune o soluție ingenioasă pentru această problemă.

Sistemul, testat inițial pe un model Gold Wing, folosește un radar frontal și o cameră montată deasupra acestuia pentru a monitoriza marcajele rutiere. În condiții normale, sistemul funcționează similar cu cele din mașini: dacă motocicleta se apropie de linia de mijloc sau de marginea drumului fără semnalizare, emite un avertisment. Însă, spre deosebire de versiunile auto, sistemul Honda include un algoritm special care recunoaște intenția de lane-splitting și dezactivează avertizarea în acest context.

Cum funcționează concret? La prima traversare a liniei, sistemul emite avertizarea obișnuită. Însă, dacă în următoarele câteva secunde (brevetul menționează o perioadă de trei secunde) motocicleta continuă să întâlnească condiții similare – semn clar că lane-splittingul este în desfășurare – sistemul oprește automat alertele. În plus, și mai ingenios, recalibrează și funcția de avertizare la coliziune, restrângând zona de detectare pentru a evita alarme false cauzate de mașinile apropiate dintre care motociclistul trece.

Deși această tehnologie se află încă în stadiul de brevet și nu există o garanție că va fi lansată curând pe piață, este evident că Honda își pregătește cu atenție intrarea în lumea sistemelor ARAS. Mai mult, încearcă să o facă într-un mod care să țină cont de realitățile specifice ale condusului pe două roți.

Pentru pasionații care urmăresc evoluția inovațiilor Honda, rămâne de văzut când și pe ce modele va fi implementată această tehnologie. Cert este că, odată cu acest brevet, Honda își reafirmă angajamentul față de siguranța motocicliștilor și își propune să stabilească noi standarde în domeniul asistenței inteligente la condus.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...