Campionatul Mondial FIM MotoE, seria de motociclism dedicată motocicletelor electrice, va fi suspendat pe termen nedeterminat la finalul sezonului 2025.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Decizia a fost anunțată într-o declarație comună de către Federația Internațională de Motociclism (FIM) și promotorul Dorna Sports, compania care deține și drepturile pentru MotoGP.
Organizatorii au explicat că, în ciuda celor șapte sezoane disputate, MotoE nu a reușit să atragă un număr suficient de fani, iar piața motocicletelor electrice de performanță „nu s-a dezvoltat așa cum era de așteptat”.
„În ciuda tuturor eforturilor de a promova această categorie inovatoare împreună cu Dorna, adevărul este că nu ne-am atins obiectivele, iar industria motocicletelor electrice de performanță nu a evoluat conform așteptărilor. Competiția a fost extraordinară și doresc să mulțumesc tuturor piloților și echipelor care au participat în MotoE, precum și companiei Dorna. Privim spre viitor și suntem pregătiți să adoptăm orice inovații și tehnologii noi”, a declarat Jorge Viegas, președintele FIM.
La rândul său, Carmelo Ezpeleta, CEO al Dorna Sports, a declarat: „MotoE a oferit un spectacol incredibil pe pistă, a încoronat campioni și câștigători și a jucat un rol valoros în misiunea MotoGP de a inova, fără frică, și de a nu ezita în a aduce ceva nou. În timp ce ne străduim să inovăm constant pe și în afara pistei, trebuie să ascultăm la fel de atent publicul și să observăm evoluția pieței. Astfel, împreună cu FIM, am decis că acum este momentul potrivit pentru a pune MotoE pe pauză la finalul acestui sezon.
”Evoluția și provocările seriei MotoE a debutat în 2019 ca una dintre cele patru clase din cadrul weekendurilor MotoGP, adoptând un format unic: toate motocicletele proveneau de la un singur producător.
Între 2019 și 2022, acestea au fost furnizate de compania italiană Energica, ale cărei modele au fost criticate pentru greutatea ridicată și autonomia redusă. În 2023, Ducati – prin filiala sa deținută de Audi – a preluat rolul de furnizor oficial, cu un contract ce era programat să continue până în 2026.
În ciuda spectaculozității curselor și a eforturilor de promovare, seria nu a reușit să atingă nivelul de popularitate al MotoGP sau al celorlalte clase cu motoare cu combustie internă.
Atât FIM, cât și Dorna Sports au subliniat că suspendarea nu înseamnă oprirea definitivă a proiectului, ci o pauză necesară pentru a reevalua strategia și a aștepta o dezvoltare mai rapidă a pieței de motociclete electrice de performanță. Organizatorii au lăsat deschisă posibilitatea ca MotoE să revină într-o formă nouă în sezoanele viitoare.