MV Agusta Superveloce 1000 Ago – omagiul suprem pentru Giacomo Agostini și culmea exclusivității italiene

MV Agusta Superveloce 1000
Sursa Foto: MV Agusta

Eliberată de orice legătură cu Pierer Mobility, MV Agusta își marchează noul început printr‑un model cu totul special: Superveloce 1000 Ago, construit în doar 83 de exemplare pentru a celebra tot atâtea primăveri împlinite de legendarul Giacomo Agostini și cei 80 de ani de existență ai mărcii.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

De ce „Ago”?

Între 1965 și 1973, duetul Agostini–MV Agusta a dominat competiția mondială: 13 titluri la clasele 350 cm³ și 500 cm³, 123 de victorii de Mare Premiu, 18 campionate italiene și 10 succese la Tourist Trophy. Această poveste de dragoste sportivă se transformă astăzi într‑o motocicletă de colecție care îmbină estetica retro cu tehnologia de top a seriei Superveloce 1000.

Motorul: inima campioană

  • Configurație: patru cilindri în linie, 998 cm³, răcire cu lichid
  • Raport de compresie: 13,4 : 1
  • Putere maximă declarată: 208 CP la 13.000 rpm
  • Cuplu maxim: 117 Nm la 11.000 rpm
  • Turație limită: 14.000 rpm
  • Alimentare: clapete de 50 mm cu dublă injecție (sus “shower”, jos direct)

Gestionarea este asigurată de sistemul MVICS 2.1, care coordonează tracțiunea (8 niveluri), wheelie‑control, launch‑control și patru moduri de pilotaj (Rain, Sport, Race, Custom).

Șasiu și ciclistică

  • Cadru: trellis din oțel Cr‑Mo cu plăci masive din aluminiu în zona basculei
  • Braț oscilant: mono‑braț din aluminiu, cu pivot reglabil pe înălțime
  • Suspensie: Öhlins electronice – furcă inversată NIX 43 mm (TiN) și amortizor TTX, ambele cu reglaje automate pentru compresie și revenire; preîncărcarea arcului se ajustează manual
  • Frâne: Brembo Stylema – 2× disc 320 mm față, etriere radiale, plus disc spate 220 mm; ABS cornering cu funcție anti‑stoppie

Caroserie integral din carbon

Carenele, aripile aerodinamice și detaliile de finisaj sunt realizate din fibre de carbon laminate sau forjate, după solicitarea fiecărei piese. Schema cromatică mată Fire Red & Magnum Silver amintește de motocicletele de uzină conduse de Ago, iar plăcuțele laterale galbene poartă obligatoriu numărul 1.

Detalii care fac diferența

  • Jante spițate cu butuci din aluminiu și cercuri argintii, ecou al epocii de aur Grand Prix
  • Etichetă aurită pe curea de piele a rezervorului – „15 Titoli Mondiali” – și altă plăcuță de aur pe jugul superior care indică numărul motocicletei (unitatea #1 îi revine lui Agostini)
  • Cheie unicat: inserție din alamă obținută prin topirea unei aripi de trofeu câștigat de Ago la Imola 1965
  • Șa din Alcantara neagră, brodată cu semnătura pilotului și dungi săgeată inspirate de costumul său de curse
  • TFT 5,5 inci cu navigație integrată și conectivitate MV Ride App, plus sistem de alarmă satelitară inclus pentru primul an

Pachet exclusiv pentru proprietari

Cei 82 de clienți (excluzând motocicleta lui Ago) pot solicita gratuit un echipament complet realizat la comandă în colaborare cu Dainese Custom Works: combinezon Demone GP 3X și cască AGV Pista GP RR în grafică dedicată.

Preț și garanție

  • Preț estimativ în Italia: peste 80.000 €
  • Garanție standard: 5 ani, cu suport extins MV Agusta Service

MV Agusta Superveloce 1000 Ago nu este doar o altă ediție limitată, ci un manifest care sintetizează glorii trecute și inovație contemporană. Pentru cei care prind unul dintre cele 83 de exemplare, achiziția nu înseamnă doar un „superbike” de aproape 200 mph, ci și o părticică din legenda celui mai titrat pilot din istoria motomondialului.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...