Pirelli a oferit echipelor MotoGP prima oportunitate de a testa anvelopele italiene, care vor fi folosite începând cu sezonul 2027. Testul a avut loc marți, pe circuitul de la Misano, imediat după Grand Prix-ul din San Marino și sesiunea oficială de teste de luni.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Începând cu 2027, Pirelli va deveni furnizorul unic de anvelope pentru clasa regină, înlocuind Michelin, companie care a deținut acest rol din 2016. Testul de la Misano a inclus o simulare de cursă sprint și alte experimente menite să pregătească trecerea la noile reglementări tehnice ce vor intra în vigoare în același an.
Regulile din 2027 prevăd reducerea capacității motoarelor de la 1000cc la 850cc, limitarea elementelor aerodinamice, eliminarea sistemelor de control al înălțimii și al lansării, precum și reducerea capacității rezervoarelor de combustibil. În acest context, dezvoltarea unor anvelope adaptate noilor condiții de performanță devine esențială.
Fiecare echipă MotoGP a participat la test cu o singură motocicletă, pilotată exclusiv de riderii oficiali de teste: Augusto Fernandez pentru Yamaha, Daniel Pedrosa pentru KTM, Takaaki Nakagami pentru Honda, Lorenzo Savadori pentru Aprilia și Michele Pirro pentru Ducati.
Sistemele de control al înălțimii au fost dezactivate, iar în unele cazuri, motocicletele au fost detunate, iar pachetele aerodinamice modificate, pentru a simula cât mai fidel condițiile impuse de regulamentul viitor.
„Testul s-a desfășurat conform planului, care a inclus și o simulare de cursă sprint”, a declarat Giorgio Barbier, directorul de competiții motociclistice al Pirelli. „Primele impresii sunt foarte încurajatoare – acest test a generat o cantitate importantă de date, care vor fi analizate pentru a continua dezvoltarea anvelopelor de MotoGP. Caracteristicile cel mai apreciate sunt aderența, viteza de încălzire și încrederea pe care o oferă pilotului”, a adăugat Barbier.
Potrivit Motorsport.com, fiecare echipă a avut la dispoziție șapte seturi de anvelope, inclusiv două variante pentru roata față și trei tipuri diferite pentru roata spate.