Producătorul de motociclete electrice Stark Future, companie cu sediul în Spania și deținută de investitori suedezi, a confirmat dezvoltarea unor modele de stradă care, potrivit conducerii, vor depăși performanțele motocicletelor pe benzină.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Extinderea în segmentul dedicat traficului rutier a început oficial la finalul anului trecut, când modelul Varg EX, considerat cea mai rapidă motocicletă de motocross electrică din lume, a fost omologat pentru utilizare stradală. Ulterior, compania a anunțat și planuri pentru o versiune Supermoto bazată pe același Varg.
Fondatorul și directorul executiv al Stark Future, Anton Wass, a declarat pentru MCN:
„Majoritatea oamenilor nu cred că o motocicletă electrică de stradă poate fi competitivă. Atunci când vom lansa modelele noastre, vom schimba această percepție. Sunt convins că putem construi motociclete de stradă semnificativ mai bune decât cele pe benzină în toate categoriile principale – și, de fapt, deja lucrăm la acest obiectiv.”
Unul dintre elementele care diferențiază compania este abordarea tehnologică verticală: aproape toate componentele sunt produse intern, de la baterii până la motor, ceea ce oferă control atât asupra performanței, cât și asupra costurilor.
Modelul Varg EX, lansat anterior, oferea aproximativ 80 CP și o greutate de doar 110 kg, obținută prin utilizarea fibrei de carbon și a magneziului. Aceste caracteristici i-au permis să depășească rivali cu motoare termice din clasa de 450 cmc. Recent, motocicleta a fost actualizată prin versiunea MX 1.2, care aduce un șasiu revizuit, cutie de viteze îmbunătățită, autonomie mai mare și suspensie optimizată. În plus, puterea poate fi ajustată în timp real între 10 și 80 CP.
În legătură cu viitoarele motociclete de stradă, Anton Wass a precizat:
„Nu putem împărtăși încă public datele exacte, dar avem termene clare în plan intern și lucrăm intens la dezvoltare.”
Rezultatele financiare recente confirmă ascensiunea companiei. Stark Future a raportat în al doilea trimestru al acestui an venituri de 47 milioane de euro, cu un EBITDA de 4,5 milioane de euro. În luna aprilie, compania a înregistrat cele mai mari vânzări lunare de până acum, în valoare de 18,3 milioane de euro, și un EBITDA pozitiv de 2,8 milioane de euro.
„Am livrat puțin sub 5.000 de motociclete într-un singur trimestru și suntem mulțumiți de progres”, a declarat Wass, subliniind că Stark este „cea mai rapidă companie spaniolă în creștere din istorie”.
Compania colaborează strâns cu Royal Enfield, prin divizia sa electrică Flying Flea, parteneriat sprijinit de investiția de aproximativ 50 milioane de euro realizată în 2022 de către compania-mamă Eicher Motors.
Motocicletele sunt asamblate manual în fabrica Stark din apropiere de Barcelona, unitate cu o capacitate de producție de până la 150.000 de unități anual. Wass a precizat că viitoarele modele de stradă vor fi produse atât în Europa, cât și în Asia, în funcție de piețele țintă:
„Dacă ne uităm la modelele populare din Asia față de cele din Europa, acestea sunt diferite. Astfel, modelele destinate Asiei vor fi produse acolo, iar cele pentru Europa, aici.”