Suzuki își continuă angajamentul față de tehnologii prietenoase cu mediul prin participarea la ediția a 46-a a cursei de anduranță Suzuka 8 Hours cu o motocicletă alimentată exclusiv cu combustibil sustenabil. Echipa Suzuki CN Challenge, formată din angajați ai companiei, va concura în cadrul Clasei Experimentale cu o versiune modificată a modelului GSX-R1000R, folosind carburantul Excellium Racing 100 dezvoltat de TotalEnergies.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Debut în 2024 cu un amestec de 40% biocombustibil
Participarea din acest an marchează o continuare a eforturilor Suzuki din ediția precedentă a cursei, când aceeași echipă a concurat cu o motocicletă alimentată cu un amestec de combustibil ce conținea 40% sursă bio. Atunci, Suzuki CN Challenge a obținut locul opt în clasamentul general.
„În cursa de anul trecut, am acceptat o provocare complet nouă și am obținut un loc opt impresionant. Ținta noastră este să depășim provocări noi împreună și să deschidem drumul către un viitor mai sustenabil”, a declarat Toshihiro Suzuki, președintele Suzuki Motor Corporation.
Combustibilul Excellium Racing 100: performanță și reducere a emisiilor
Combustibilul utilizat, Excellium Racing 100, este realizat din deșeuri provenite din industria alimentară, inclusiv ulei de gătit folosit și resturi de struguri din procesul de vinificație. Potrivit TotalEnergies, acest carburant poate reduce emisiile de CO₂ pe durata ciclului de viață cu până la 65%, fără a compromite performanța în competiții de înalt nivel.
Modificări ecologice aduse motocicletei
Pe lângă utilizarea carburantului sustenabil, motocicleta GSX-R1000R a fost echipată cu carene fabricate din fibră de carbon reciclată și anvelope de curse care includ un procent mai mare de materiale reciclabile. Aceste îmbunătățiri subliniază intenția Suzuki de a testa în condiții extreme tehnologii cu impact redus asupra mediului.
Echipaj reconfigurat pentru 2025
Echipa Suzuki CN Challenge vine cu o nouă componență pentru ediția din 2025. Spaniolul Albert Arenas, care a obținut locul al treilea la Suzuka în 2024, se alătură japonezului Takuya Tsuda, pilot de teste al Suzuki, și francezului Étienne Masson, component al echipei Yoshimura SERT Motul, câștigătoare în Campionatul Mondial de Anduranță (EWC).