Pilotul echipei Repsol Honda HRC, Toni Bou, a obținut cel de-al 38-lea titlu mondial al carierei, după o nouă victorie la ultima etapă a Campionatului Mondial de TrialGP desfășurată în Marea Britanie. Performanța extinde o serie de succese începută în 2007, care îl plasează pe sportivul catalan într-o poziție fără egal în istoria motociclismului.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Bou deține acum 19 titluri mondiale în TrialGP (outdoor) și 19 în X-Trial (indoor), la care se adaugă 11 titluri naționale de Trial outdoor și 18 titluri Trial des Nations câștigate alături de echipa Spaniei. În total, palmaresul său ajunge la 67 de titluri competitive.
Drumul spre legendă
Toni Bou și-a început cariera pe scena internațională în 1999, la doar 13 ani, după ce câștigase titlul mondial la bicicletă trial. Doi ani mai târziu devenea campion național la juniori, iar în 2003 debuta în Campionatul Mondial de Trial. Momentul decisiv a venit în 2007, când, odată cu trecerea la echipa Honda Montesa HRC, a cucerit simultan primul titlu mondial indoor și outdoor.
De atunci, dominația sa nu a fost întreruptă, fiecare sezon adăugând noi capitole în istoria acestui sport.
Mașina victoriilor
Succesul lui Bou este legat de motocicleta Montesa Cota 4RT, dezvoltată de HRC în colaborare cu Montesa Honda. Modelul, bazat pe o versiune comercială, dispune de un motor special pregătit și un sistem de injecție PGM-FI care permite adaptarea la diferite condiții de teren. Cu o greutate de aproximativ 70 kg, motocicleta a fost alături de Bou în toate succesele sale internaționale din ultimii 18 ani.
Recunoaștere din partea echipei
Fost coleg de echipă și actual manager al Repsol Honda HRC, Takahisa Fujinami, a subliniat atuurile campionului:
„Angajamentul lui față de antrenamente și capacitatea de a se adapta la condiții diferite, fie indoor, fie outdoor, i-au permis să-și depășească rivalii ani la rând. Abilitatea lui strategică este incomparabilă. Toni are un talent natural de a «citi» traseul și de a ști exact unde să se oprească pentru stabilitate sau de unde să abordeze un salt.”
Actualul său coleg de echipă, Gabriel Marcelli, a adăugat:
„Bou este cel mai bun. Uneori a concura cu el e ca și cum ai concura cu un zid. Este extrem de greu să-l învingi, dar mă face să mă autodepășesc în fiecare zi și cred că asta îi ajută pe mulți alți piloți să devină mai buni.”
Motivație și viitor
Conștient de presiunea generației tinere, Bou a declarat:
„Încercăm întotdeauna să muncim cât mai mult. Este important să ai grijă de accidentări, pentru că recuperarea este mai dificilă, iar tinerii au aici un avantaj. Îmi doresc să lupt cu noii sportivi care vin din urmă și asta este o sursă de motivație.”
Deși a câștigat tot ce se putea câștiga în acest sport, Bou rămâne determinat:
„Sunt mereu obligat să câștig. Suntem realiști, știm că într-o zi se va termina, dar de aceea trebuie să ne bucurăm de fiecare moment. Privesc în urmă și tot ce am realizat este incredibil. Vreau să mă bucur de restul carierei mele sportive.”
Campionul spaniol va reprezenta din nou echipa națională la Trial des Nations, programat pe 20–21 septembrie la Tolmezzo, Italia, urmând apoi să ia startul în noul sezon de X-Trial, care va debuta pe 4 octombrie în Andorra.
„În Trial nu există limită. Tot ce îmi doresc este să îmbunătățesc ceea ce am făcut data trecută. Este mereu un moment special să ajungi la un titlu mondial și imediat apare dorința de a câștiga din nou,” a încheiat Toni Bou.