În lumea vehiculelor electrice (EV), atât mașinile cât și motocicletele sunt implicate într-o cursă tehnologică intensă, unde inovațiile sunt adesea îngrădite de zidurile profitului. Acest lucru nu numai că afectează sustenabilitatea, dar și accesibilitatea pentru consumatori.
Mentalitatea fragmentată, unde fiecare marcă încearcă să reinventeze roata, conduce la prețuri mai mari, progres mai lent și oportunități ratate de accelerare a tranziției către mobilitatea ecologică.
Cu toate acestea, câțiva producători au început să schimbe paradigma. Unul dintre aceștia este Verge Motorcycles, o companie finlandeză de vehicule electrice care propune o idee nouă și îndrăzneață denumită Verge Next.
Verge și-a făcut deja un nume în piață cu motocicletele sale electrice de înaltă performanță, propulsate de motorul Donut – un motor aparte, integrat direct în roata din spate.
Dezvoltat împreună cu partenerul lor, Donut Lab, acest motor în formă de inel ajută la reducerea greutății, îmbunătățirea eficienței și oferă o experiență de condus aparte. Și spre deosebire de alte companii care își păstrează tehnologia sub cheie, Verge alege să fie deschisă.
Verge Next reprezintă divizia lor B2B nouă, concentrată pe licențierea tehnologiei lor de bază, cum ar fi motorul Donut și alte componente modulare, pentru ca alte mărci să le utilizeze în scutere, biciclete electrice și nu numai. Motorul Donut vine în diverse dimensiuni pentru a se potrivi cu o gamă largă de vehicule cu două roți, dar Verge nu oferă doar piese.
Ei pun la dispoziție o platformă flexibilă, mix-and-match, care ajută alti producători să economisească timp, să reducă costurile de dezvoltare și să lanseze noi modele pe piață mai rapid.
Este o mare victorie pentru accesibilitate și sustenabilitate, tehnologia punând accent pe economisirea energiei, reducerea tensiunii asupra bateriilor și prelungirea duratei de viață a vehiculelor.
În esență, Verge îi invită pe alți producători să construiască împreună vehicule electrice mai bune, în loc să concureze în spatele ușilor închise. Potrivit CEO-ului Verge, Tuomo Lehtimäki, interesul este deja existent. „Zeci de companii au contactat deja, dornice să integreze tehnologia noastră,” spune el. „Construim un ecosistem în care producătorii pot inova împreună, îmbunătățind siguranța și manevrabilitatea în mod general.”
Marko Lehtimäki, CEO al Donut Lab și președinte al Verge, adaugă: „Asta nu este doar despre vânzarea de piese – este despre facilitarea unei noi valuri de vehicule electrice care sunt mai bune pentru utilizatori și pentru planetă.”
Dacă Verge Next devine popular, impactul ar putea fi masiv. În câțiva ani, am putea vedea mai multe scutere și biciclete electrice accesibile, propulsate de tehnologia Verge în orașe din întreaga lume.
Privind către 2045, această abordare ar putea susține chiar rețele întregi de vehicule electrice partajate, integrate în orașe inteligente. Mai departe, efectul valului ar putea ajunge și în zonele rurale – locuri care au fost lăsate în urmă de sistemele tradiționale de transport – oferindu-le acces la o mobilitate modulară și accesibilă.
Nimic din toate acestea nu se întâmplă fără o schimbare în mentalitate. Verge pariază pe colaborare în loc de competiție, pe deschidere în loc de exclusivitate. Și dacă funcționează, ar putea determina întreaga industrie să reconsidere ideea că singura cale înainte este să ții totul pentru tine.
Într-un spațiu plin de uși închise, Verge a deschis una largă pentru toți cei interesați să inoveze în domeniul mobilității electrice.