Zyon lansează o cască modulară cu sistem de filtrare a aerului pentru motocicliști

casca moto de culoare neagra pe o masa cu fundal verde in spate si o cutie neagra in fata
Sursa Foto: Zyon

Startup-ul spaniol Zyon a prezentat o cască modulară inovatoare, care promite nu doar protecție în caz de impact, ci și reducerea expunerii la poluanți în timpul deplasării.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Produsul este deja disponibil pentru precomenzi și include mai multe funcții inteligente: lumină de frână integrată, monitorizare electronică a siguranței și un sistem de filtrare capabil să blocheze peste 80% din gazele toxice, fumul de eșapament și alergenii din aer.

Conform datelor citate de companie, motocicliștii sunt de până la 100 de ori mai expuși la poluare decât șoferii de autoturisme. Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a clasificat poluarea aerului drept a doua cea mai mare cauză de mortalitate la nivel global.

Ideea a apărut în timpul studiilor de inginerie ale cofondatorului și CEO-ului Zyon, Tanguy Uzel, care a declarat pentru MCN:
„Am avut o senzație puternică privind impactul dăunător al poluării și al alergenilor. Mașinile, camioanele și autobuzele au filtre de aer, însă pe motocicletă nu există o soluție. Acesta a fost punctul de pornire – să dezvoltăm prima cască cu sistem de filtrare.”

Sistemul de filtrare folosește un cartuș cu patru straturi, care poate fi utilizat între una și trei luni, în funcție de condițiile de drum. Stratul exterior respinge apa și particulele mari, urmat de o foaie electrostatică pentru captarea particulelor fine, un strat de carbon pentru neutralizarea gazelor nocive și un strat final de protecție împotriva contaminării în timpul manevrării. Conform testelor de laborator, sistemul reduce expunerea la particule fine și alergeni cu peste 80%.

Pentru a maximiza eficiența filtrării, casca are o etanșare aproape completă în jurul gâtului, cu viziera coborâtă, pentru a împiedica aerul nefiltrat să pătrundă din exterior. Acest design a necesitat o regândire completă a ventilației.

Casca include opt canale de aer care direcționează fluxul prin filtru, iar aerul expirat este evacuat prin valve unidirecționale, care se deschid automat sub presiune sau prin efect Venturi la viteze mai mari.

Pe lângă protecția împotriva poluării, modelul Zyon este echipat cu mai multe funcții electronice, alimentate de o baterie reîncărcabilă cu autonomie de până la 18 ore.

Printre acestea se numără monitorizarea calității aerului în timp real, atât înainte, cât și după filtrare, detectarea accidentelor cu accelerometre și sistem GPS pentru alertarea automată a contactelor de urgență. Luminile de frână integrate funcționează pe un unghi de 180 de grade și își ajustează intensitatea în funcție de forța de frânare.

Compania a anunțat că lucrează deja la o versiune full-face cu sistem de etanșare la gât, precum și la modele mai accesibile, care vor păstra funcția de filtrare, dar ar putea renunța la unele caracteristici suplimentare, precum lumina de frână.

„Misiunea principală este să îmbunătățim siguranța și sănătatea motocicliștilor. Nu vrem să fim un brand de nișă – vrem să concurăm cu cei mari”, a declarat Uzel.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...