Formula E și Federația Internațională de Automobilism (FIA) au dezvăluit noul automobil de curse GEN4, programat să debuteze în sezonul 2026/27 al Campionatului Mondial de Formula E. Potrivit unui comunicat de presă al campionatului, acesta are un nou aspect aerodinamic, menit să încurajeze luptele strânse de pe circuit și dispune de tracțiune integrală.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Peste 815 cai putere vor fi disponibili piloților
Campionatul susține că monopostul GEN4 „redefinește cursele”, cu o putere disponibilă de 600 kW, sau echivalentul a 816 cai putere, ce sunt livrați printr-un sistem de tracțiune integrală. Construcția sa utilizează materiale 100% reciclabile, de la sistemele de baterii la anvelopele Bridgestone.
Monopostul GEN4 are două configurații aerodinamice: una cu o forță de apăsare mare, concepută pentru calificări, și una cu forță mai mică, optimizată pentru condițiile de cursă. Puterea maximă este disponibilă în modul ATTACK, puterea standard fiind de 450 kW, sau echivalentului a 603 cai putere.
Frânele de pe monoposturile de Formula E sunt mici, piloții bazându-se pe frânarea regenerativă de 700 kW care încarcă o baterie de 55 kWh. Monoposturile vor fi testate de producătorii înregistrați în campionatul mondial, printre care se numără Porsche, Nissan, Jaguar și Lola Cars.






