Producătorul chinez de vehicule electrice Xpeng plănuieşte să lanseze marca sa de masă Mona pe pieţele internaţionale începând cu 2026, consolidând competiţia cu rivalii chinezi şi constructorii auto tradiţionali din Europa şi din alte regiuni, a declarat directorul general He Xiaopeng într-un interviu pentru CNBC, transmite News.ro.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Xpeng a lansat marca Mona în China anul trecut, debutând cu modelul electric coupe Mona M03, disponibil la un preţ de pornire agresiv, de 119.000 yuani (sub 17.000 de dolari).
În 2026, compania va introduce mai multe modele Mona atât în China, cât şi în Europa şi alte pieţe internaţionale, a precizat CEO-ul.
Extinderea globală a Xpeng a început în 2020, cu intrarea pe piaţa norvegiană, iar ulterior şi în Germania şi Franţa. Obiectivul declarat, de a fi prezentă în 60 de ţări până la sfârşitul lui 2025,a fost deja atins, datorită unei creşteri mai rapide decât se estima.
La salonul auto IAA Mobility de la München, Xpeng a prezentat pentru prima dată în Europa versiunea îmbunătăţită a modelului său de top, Next P7. Totuşi, producătorul se confruntă cu tarifele impuse de Uniunea Europeană pentru vehiculele electrice fabricate în China, motiv pentru care explorează opţiunea de a produce direct în Europa.
Pe piaţa internă, Xpeng se confruntă cu o competiţie dură, inclusiv cu Tesla, pe fondul unui război al preţurilor care a determinat autorităţile chineze să ceară o temperare a rivalităţii. În acest context, compania este deschisă la achiziţii, inclusiv de alţi producători de vehicule electrice.
În 2023, Xpeng a preluat divizia de dezvoltare a maşinilor electrice a platformei de ride-hailing Didi.
”Dacă vom avea oportunitatea, vrem să achiziţionăm alte companii. Este un lucru benefic pentru noi. Companii de producţie, producători de vehicule electrice – toate sunt posibile”, a spus He Xiaopeng.