Tesla înregistrează o scădere cu 14% a livrărilor de vehicule în trimestrul 2, al doilea declin consecutiv faţă de anul trecut /  În schimb, acțiunile companiei au crescut cu 4%

Logo Tesla
Sursa foto: Chris Carlson / AP / Profimedia

Tesla a livrat 384.122 de vehicule în al doilea trimestru al anului 2025, în scădere cu 14% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, marcând al doilea declin trimestrial consecutiv de la an la an.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Cu toate acestea, acţiunile companiei au crescut miercuri cu aproximativ 4%, pe fondul unor aşteptări mai scăzute din partea investitorilor, relatează CNBC, citată de News.ro.

În acelaşi trimestru din 2024, Tesla a raportat 443.956 de livrări şi o producţie totală de 410.831 de vehicule. În prezent, producţia a atins 410.244 de unităţi, dar livrările au fost sub această cifră, semnalând o uşoară acumulare de stocuri.

Analiştii de pe Wall Street estimaseră, potrivit FactSet, un număr de aproximativ 387.000 de livrări – cifră uşor depăşită de rezultatele oficiale.

În primul trimestru din 2025, Tesla raportase o scădere anuală de 13% a livrărilor, la 336.681 de unităţi. Tesla nu oferă date defalcate pe modele sau regiuni, dar a precizat că a produs 396.835 de unităţi din modelele sale populare Model 3 şi Model Y, livrând un total de 373.728 de vehicule din aceste două game.

Unii investitori şi analişti se aşteptau la un rezultat şi mai slab. De exemplu, analistul independent Troy Teslike estima 356.000 de livrări, iar platforma de predicţii Kalshi prognoza 364.000. Gene Munster, de la Deepwater Asset Management, a remarcat pe reţeaua X (fostul Twitter) că rezultatul a depăşit cu 4% „cifra şoptită” (aşteptarea reală a pieţei) şi a sugerat că acest trimestru ar putea marca punctul minim pentru livrările Tesla.

Presiuni externe şi climat politic tensionat

Tesla se confruntă cu o concurenţă tot mai agresivă, în special din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice, care lansează modele mai noi şi mai accesibile. În primul trimestru, compania a pus parţial scăderea vânzărilor pe seama clienţilor care au amânat comenzile pentru a aştepta noua versiune a Modelului Y, disponibilă din martie.

Pe lângă dificultăţile comerciale, Tesla este afectată şi de controversa politică în jurul lui Elon Musk. CEO-ul companiei a fost unul dintre principalii susţinători financiari ai preşedintelui Donald Trump şi a sprijinit public partidul de extremă dreapta AfD din Germania. Implicarea sa politică şi valurile de proteste care au urmat au afectat imaginea publică a companiei şi, implicit, vânzările.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...