Grupul Volkswagen intenționează să continue extinderea activităților sale în Statele Unite prin investiții de amploare, în contextul unor discuții pe tema tarifelor vamale purtate cu autoritățile americane. Informațiile au fost oferite de CEO-ul Volkswagen, Oliver Blume, într-un interviu acordat publicației Sueddeutsche Zeitung.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
„Până acum, am avut discuții absolut corecte și constructive”, a declarat Blume, adăugând că a fost personal la Washington și că dialogul cu partea americană continuă în mod regulat. El a precizat că principalul interlocutor din partea SUA este secretarul Comerțului, Howard Lutnick, însă nu a oferit detalii suplimentare, menționând caracterul confidențial al negocierilor.
Volkswagen, care deține și marca Audi, își consolidează prezența pe piața americană. Deși Audi nu are în prezent producție în Statele Unite, compania planifică asamblarea unor modele pe teritoriul american, un plan despre care reprezentanții mărcii susțin că a fost inițiat înaintea actualei administrații.
Blume a subliniat că grupul Volkswagen are deja o contribuție economică semnificativă în SUA, angajând direct peste 20.000 de persoane și peste 55.000 indirect. Printre investițiile recente se numără și o contribuție de 5,8 miliarde de dolari în compania americană Rivian.
„Grupul Volkswagen dorește să investească în continuare în SUA. Avem o strategie de creștere. Am construi pe baza acestor investiții masive”, a declarat Blume. El a sugerat că nivelul angajamentului economic ar trebui să fie luat în considerare în cadrul negocierilor privind tarifele vamale impuse de Statele Unite asupra importurilor auto.
În prezent, un tarif de 25% aplicat importurilor auto este în vigoare, deși alte tarife au fost recent blocate de o instanță de comerț americană. Totuși, o curte federală de apel a decis suspendarea temporară a acestei hotărâri pentru a analiza apelul formulat de administrația americană. Aceste măsuri fac parte din politicile comerciale mai dure adoptate în timpul mandatului președintelui Donald Trump.
Industria germană semnalează însă că impactul cel mai mare nu este produs neapărat de tarifele în sine, ci de incertitudinea din jurul acestora. Potrivit unui sondaj realizat de Asociația Germană a Producătorilor de Mașini și Echipamente (VDMA), aproape 75% dintre respondenți au indicat că instabilitatea politicii comerciale americane afectează competitivitatea companiilor, în timp ce doar 43% au arătat același impact în cazul tarifelor de 10% aplicate altor bunuri.
„Incertitudinea cauzată de tarifele americane creează mai multe probleme în sectorul nostru decât tarifele propriu-zise”, a declarat Andrew Adair, consilier comercial al VDMA pentru America de Nord. El a explicat că această situație determină inclusiv amânarea deciziilor de achiziție din partea clienților, inclusiv a companiilor americane care intenționează să-și dezvolte capacitățile locale de producție.
Întrebat dacă un acord comercial poate fi așteptat în viitorul apropiat, Blume a evitat să ofere un termen clar, chiar dacă CEO-ul BMW, Oliver Zipse, a estimat că tarifele ar putea fi reduse începând din luna iulie. „Desigur, și eu îmi doresc ca lucrurile să se întâmple cât mai repede. Dar depind de mulți factori și nu pot promite nimic”, a spus Blume.
El a adăugat că speră ca Bruxelles și Washington să ajungă la un acord larg, care să includă toate industriile.