Rusia va casa opt avioane cargo Boeing pentru a folosi piesele la întreţinerea aeronavelor de pasageri ale companiei Aeroflot, pe fondul sancţiunilor care limitează accesul la componente occidentale

Avion Boeing P-8A Poseidon
Sursa foto: Marco McGinty / Alamy / Profimedia

Rusia va casa opt avioane cargo Boeing pentru a furniza piese de schimb flotei de avioane de pasageri a companiei Aeroflot, a relatat luni presa rusă, preluată de agenţia de presă EFE, transmite Agerpres.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Potrivit ziarului Kommersant, grupul Volga-Dnepr va transfera opt dintre avioanele sale cargo (şase aparate Boeing 737 şi două avionae Boeing 747) în cadrul unei tranzacţii evaluate la aproximativ 130 de milioane de dolari.

Având în vedere că Aeroflot şi-a concentrat activitatea pe transportul de pasageri încă din 2010, preţul relativ scăzut al tranzacţiei şi faptul că aceste modele de aeronave ale grupului Volga-Dnepr sunt scoase din uz din 2022, experţii şi sursele citate de Kommersant susţin că aceste avioane vor fi „canibalizate” pentru a aproviziona flota de avioane de pasageri a Aeroflot.

Din cauza costurilor ridicate implicate, convertirea acestor avioane cargo pentru a opera ca avioane de transport de pasageri este nefezabilă. O altă opţiune ar fi fost schimbul acestor avioane cargo cu avioane de pasageri dintr-o o ţară prietenă cu Rusia, dar experţii exclud această opţiune din cauza riscului unor sancţiuni secundare.

În martie, Serghei Chemezov, şeful corporaţiei de stat pentru dezvoltare tehnologică, Rostec, a declarat că Rusia va trebui să fabrice cel puţin 200 de aeronave până în 2030 pentru a înlocui avioanele deţinute de companii aeriene străine care au părăsit ţara din cauza războiului din Ucraina.

Din cauza sancţiunilor economice impuse împotriva Rusiei după izbucnirea războiului din Ucraina în 2022, Moscova întâmpină mari dificultăţi în importul de produse tehnologice, ceea ce face ca industria sa aeronautică să se confrunte cu probleme în întreţinerea aeronavelor.

Potrivit BBC, Rusia a fabricat doar şapte aeronave între începutul războiului din Ucraina în februarie 2022 şi sfârşitul anului 2024, comparativ cu treisprezece aeronave fabricate în 2021. La aceasta se adaugă faptul că industria aeronautică civilă din Rusia concurează acum cu industria militară, care are prioritate având în vedere capacitatea de producţie limitată cauzată în mare parte de sancţiunile economice, care restricţionează importurile Rusiei de tehnologie şi echipamente moderne.

Pe lângă naţionalizarea avioanelor companiilor aeriene străine care au încetat să opereze în Rusia, companiile ruseşti au fost nevoite să „canibalizaze” şi o parte din flota lor pentru a reutiliza piese şi a repara avioanele aflate într-o stare proastă.

În cadrul eforturile sale de a eluda sancţiunile europene, Moscova a importat, în 2023, componente de aeronave în valoare de două miliarde de dolari, de la o companie înregistrată în Gabon.

  • TechRider este o redacție dinamică, specializată în știri și analize despre tehnologie, gadgeturi și inovații. Echipa sa de jurnaliști pasionați oferă conținut relevant și actualizat, acoperind subiecte de la inteligența artificială la recenzii de produse, într-un stil accesibil și captivant pentru publicul român.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...