Audi analizează posibilitatea majorării preţurilor pentru a atenua impactul tarifelor americane

Sursa foto: Audi

Audi (o divizie a grupului Volkswagen) analizează posibilitatea transferării costurilor create de majorarea tarifelor la import în SUA pe seama consumatorilor, prin intermediul majorării preţurilor automobilelor, a anunţat marţi producătorul german, care a adăugat că ar urma să ia o decizie în acest an cu privire la producţia de automobile în America de Nord, transmite agenția de știri Reuters, citată de Agerpres.

Audi nu are în prezent uzine de asamblare în SUA şi este unul dintre cei mai expuşi producători auto la tarifele americane din cauza uzinei sale de la San Jose Chiapa, Mexic, unde constructorul german are peste 5.000 de angajaţi care produc popularul model Q5.

Marţi, cu ocazia prezentării rezultatelor anuale, directorul general Gernot Doellner a spus că SUA reprezintă „principala piaţă de creştere” pentru marca Audi. „Aceasta este strategia pe care o urmărim. Şi o urmărim indiferent de modificările mediului politic din SUA”, a spus Doellner, făcând referire la tarifele la import pe care administraţia preşedintelui Donald Trump le-a introdus pentru produsele care provin din Mexic şi Canada. Doellner a mai spus că se aşteaptă ca în acest an să fie luată o decizie cu privire la producţia locală de automobile în America de Nord, care ar putea include folosirea uneia dintre actualele uzine ale Volkswagen sau construcţia unei noi uzine.

La rândul său, directorul financiar de la Audi, Juergen Rittersberger, a precizat că firma analizează „cât de mult vom fi nevoiţi să transferăm, cel puţin o parte din tarife, pe seama clienţilor noştri sub forma de majorări de preţuri”.

În 2024, grupul Audi, care include şi mărci precum Bentley, Lamborghini şi Ducati, a suferit o scădere de 33% a profitului după taxe, până la 4,2 miliarde euro, şi un declin de 8% al cifrei de afaceri, până la 64,5 miliarde euro. Constructorul german a livrat, în 2024, aproximativ 164.000 de automobile electrice, un recul de 8% în ritm anual. De asemenea, livrările Audi pe piaţa chineză, care a fost responsabilă pentru 40% din livrările globale ale Audi (650.000 de unităţi dintr-un total de 1,67 milioane unităţi), au scăzut cu 11%.

Ca răspuns la dificultăţile actuale, Audi intenţionează să elimine 7.500 de locuri de muncă în Germania până în 2029, în domenii precum administraţie şi dezvoltare, devenind ultimul jucător din industria auto germană care anunţă măsuri de reducere a costurilor. Audi are aproximativ 88.000 de angajaţi la nivel mondial, dintre care 55.000 în Germania.

Restructurările anunţate luni seara de Audi reprezintă ultima veste proastă venită din partea sectorului auto al celei mai mari economii europene, care a fost afectat puternic de tranziţia cu probleme la automobilele electrice, competiţia puternică de pe piaţa chineză venită din partea rivalilor locali şi cererea slabă.

Incluzând măsurile anunţate de Audi, disponibilizările planificate la nivelul întregului grup Volkswagen se ridică la aproximativ 48.000 de posturi. VW a demarat programe de reducere a costurilor care vizează eliminarea a 35.000 de posturi, Porsche are de gând să elimine 3.900 de posturi iar divizia de software Cariad intenţionează să elimine aproximativ 1.600 de posturi.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...