Zipline, un startup american fondat în 2016, a început din această săptămână să facă curierat prin drone, iar costul (pe moment) este gratuit, conform FlyingMag. Programul este în parteneriat cu un supermarket Walmart, care oferă clienților peste 65.000 de produse în prezent.
Proiectul a fost demarat în orașul Mesquite din Texas, SUA, o localitate cu aproape 150.000 de locuitori.
Zipline susține că o comandă nu va dura mai mult de 30 de minute, din momentul în care a fost confirmată de către clienți. Însă, oamenii trebuie să se afle la maxim 3,2 kilometri distanță de Walmart pentru a putea comanda, iar greutatea pachetului nu poate fi mai mare de 3,6 kilograme (8 pounds).
Conform directorului companiei, dronele livrează coletele de zece ori mai rapid decât o mașină, majoritatea zborurilor fiind de mai puțin de două minute. Astfel, partea care durează cel mai mult ține de Walmart și nu de Zipline.
Dronele, numite P2, sunt alcătuite din două aeronave: una mai mare, care este responsabilă de zborul propriu zis, iar alta mai mică, care conține comanda și care se află în interiorul celeilalte.
P2 a fost gândită așa pentru a putea fi folosită în orașe: aeronava mai mare se folosește de cinci elice pentru a se ridica și a se deplasa către clienți. Acestea sunt suficient de puternice pentru a fi folosite inclusiv în vânt puternic; totuși, datorită zgomotului pe care îl produce, aeronava nu coboară niciodată mai jos de 100 de metri înălțime.
Pachetul este coborât prin aeronava mai mică, numită „zip”, care este legată de drona mai mare cu un cablu.
Zip se folosește de senzori pentru a putea ajunge în siguranță la pământ, unde lasă ușor pachetul. Dacă cablul prin care sunt conectate cele două părți se blochează de ceva (un copac sau de o persoană), un mecanism o va tăia imediat, pentru a salva aeronava mai mare și mai scumpă.