Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează, marţi, cu privire la înmulţirea tentativelor de fraudă prin telefon (vishing), transmite News.ro.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
„Infractorii cibernetici sunt din ce în ce mai convingători. Ei pot pretinde că sunt de la bancă, de la Poliţie sau că sună din partea altor instituţii sau autorităţi, pentru a-ţi câştiga încrederea. Scopul lor este să te manipuleze prin activarea unui sentiment de urgenţă şi de frică, pentru a te convinge să le oferi date sensibile sau să transferi bani în conturi controlate de ei”, au transmis, marţi, oficialii DNSC.
Aceştia transmit câteva recomandări: „Când ceva nu se leagă, ia atitudine!”.
Nu oferi niciodată date confidenţiale prin telefon. Nicio instituţie legitimă nu-ţi va solicita date de autentificare sau coduri de securitate, cum ar fi codul CVV de pe card.
Nu transfera bani la cererea urgentă a unei persoane necunoscute, indiferent cât de oficială ar părea. Băncile nu-ţi vor cere niciodată să muţi banii într-un „cont securizat”.
Dacă ai suspiciuni, închide apelul imediat şi contactează banca sau instituţia în numele căreia s-a apelat, folosind un număr de telefon oficial, de pe site-ul lor.
Ce poţi face dacă întâmpini o astfel de tentativă de fraudă?
Dacă ai suspiciuni cu privire la un apel, contactează-ne la 1911.
Pentru mai multe informaţii, accesează: https://dnsc.ro
Raportează o tentativă de fraudă: https://pnrisc.dnsc.ro