Aerodromurile se confruntă cu o luptă continuă împotriva faunei sălbatice, în special a păsărilor, care reprezintă o amenințare semnificativă pentru operațiunile aeriene, provocând pagube costisitoare și punând chiar în pericol vieți omenești, transmite New Atlas.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Pentru a combate această problemă persistentă, Centrul de Cercetare și Dezvoltare al Armatei SUA (ERDC), în colaborare cu biologii specializați în fauna sălbatică dr. Stephen Hammond și dr. Jacob Jung și cu Centrul Național de Cercetare a Faunei Sălbatice al USDA, implementează o soluție inovatoare: coioți robotizați.
Alegerea coioților se bazează pe eficacitatea lor naturală ca mijloc de descurajare. După cum a remarcat dr. Jung, testele inițiale cu roboții mai lenți Boston Dynamics Spot s-au dovedit insuficiente, aceștia „împingând animalele din cale doar după ce se apropiau suficient de mult de ele, în loc să le sperie cu adevărat”.
Coiot robot pe patrulare rapidă
Actualele „Coyote Rovers” utilizează vehicule motorizate Traxxas X-Maxx cu patru roți, capabile să atingă viteze de până la 32 km/h, echipate cu figurine realiste de coioți din plastic. Fiecare unitate costă aproximativ 3.000 de dolari, oferind o alternativă rentabilă la metodele tradiționale de gestionare a faunei sălbatice.
Acești prădători cibernetici au fost testați pe diferite aerodromuri militare, inclusiv Naval Air Station Pensacola, Florida – sediul Blue Angels –, Fort Campbell, Tennessee, și Naval Air Station Whiting Field, Florida.
În timp ce prototipurile actuale funcționează ca vehicule controlate prin radio, viziunea pe termen lung este de a le dota cu capacități autonome avansate. Acestea includ rute preprogramate și zone de excludere, adaptabilitate la terenuri dificile, reîncărcare automată pentru funcționare prelungită și capacitatea de a identifica specii specifice de animale sălbatice, adaptând tacticile de descurajare în consecință.
bine ca sunt eficienti, ca aspectul e sub orice critica…