Anularea portării unui număr de telefon este posibilă în anumite condiții și termene, între care se numără depunerea unei cereri de anulare a portării de către utilizatorul de telefonie mobilă, informează, luni, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), transmite Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Portabilitatea le permite utilizatorilor de servicii de telefonie să-și păstreze numărul de telefon atunci când schimbă furnizorul pentru a beneficia de cele mai bune oferte de pe piață. Există, însă, situații în care utilizatorii se răzgândesc, de exemplu, când primesc o ofertă mai bună de la furnizorul actual.
Potrivit ANCOM, cererea de anulare a portării trebuie depusă la operatorul unde a fost solicitată portarea (furnizorul acceptor). Dacă solicitarea de portare a fost depusă prin mijloace de comunicare la distanță, cererea de anulare poate fi transmisă furnizorului acceptor într-un mod similar.
Cererea de anulare trebuie depusă cel mai târziu cu 24 de ore înainte de momentul (ziua și ora) convenit împreună cu furnizorul acceptor pentru realizarea portării. Neîncadrarea în acest termen conduce, de regulă, la procesarea cererii de portare, iar un proces de portare finalizat nu mai poate fi anulat. Atât pentru calcularea termenului de portare, cât și a celui de anulare a portării se iau în considerare doar zilele lucrătoare.
După primirea cererii de anulare, furnizorul are obligația de a confirma primirea și procesarea acesteia. Este foarte important ca utilizatorii să solicite și să păstreze o dovadă a depunerii la furnizor a cererii de anulare a portării.
Drepturile consumatorului și soluționarea problemelor
În cazul în care contractul încheiat cu furnizorul acceptor presupune și achiziția unui terminal, este important ca utilizatorii să verifice clauzele contractuale referitoare la acesta. Anularea portării nu anulează și costurile aferente terminalelor.
ANCOM menționează că nu este în măsură să dispună anularea unui proces de portare. Demersul poate fi realizat doar de părțile implicate în acest proces: furnizor acceptor și utilizator.
În cazul problemelor întâmpinate pe parcursul procesului de anulare a portării, utilizatorii trebuie să se adreseze, în primul rând, furnizorului acceptor, în rețeaua căruia au intenționat să-și porteze numerele.
Dacă cererile de anulare a portării nu sunt soluționate sau clarificate de furnizorul acceptor, utilizatorii se pot adresa ANCOM. Pentru a veni în sprijinul acestora și pentru a facilita un răspuns prompt, Autoritatea a pus la dispoziție un formular dedicat reclamațiilor privind anularea portării. Pentru ca sesizarea transmisă ANCOM să poată fi analizată, utilizatorii trebuie să prezinte dovada contactării furnizorului acceptor și a depunerii cererii de anulare a portării.
InfoCentrul ANCOM pune la dispoziția utilizatorilor informații utile despre serviciile de comunicații electronice (telefonie, internet și televiziune), serviciile poștale și serviciile digitale, pentru a-i sprijini în alegerea și folosirea acestor servicii. Informațiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.
ANCOM este instituția care promovează interesele utilizatorilor de servicii de comunicații electronice, servicii poștale și servicii digitale.
Sursa foto: Pexels / Pascal (https://www.dualband.nl/)