Într-un climat geopolitic adesea definit de tensiuni între Est și Vest, Uzum, o super-aplicație din Uzbekistan, a devenit un simbol al cooperării, strângând 65,5 milioane de dolari într-o nouă rundă de finanțare. Condusă de Tencent din China și VR Capital din New York și Londra, cu participarea FinSight Capital, runda de finanțare ridică valoarea Uzum la aproximativ 1,5 miliarde de dolari, transmite TechCrunch. Aceasta reprezintă o creștere semnificativă de 30% față de valoarea inițială de 1,16 miliarde de dolari din martie 2024.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Fondată în 2022, Uzum și-a extins rapid ecosistemul, care include comerțul electronic cu Uzum Market, o bancă digitală cu Uzum Bank și livrarea rapidă de produse alimentare prin Uzum Tezkor.
Această strategie cuprinzătoare a atras o bază substanțială de utilizatori, de peste 17 milioane de utilizatori activi lunar, reprezentând aproape jumătate din populația adultă a Uzbekistanului. Indicatorii de creștere ai companiei sunt impresionanți, valoarea brută a mărfurilor ajungând la 250 de milioane de dolari în prima jumătate a anului 2025, o creștere de 1,5 ori față de anul precedent. Divizia de servicii bancare digitale a Uzum a avut un succes deosebit, emițând 2 milioane de carduri de debit Visa co-branduite și previzionând un total de 5 milioane până la sfârșitul anului.
Succesul și planurile de viitor
Fondatorul și CEO-ul Uzum, Djasur Djumaev, atribuie acest succes unei înțelegeri profunde a dinamicii pieței locale și „execuției disciplinate”. Compania și-a construit infrastructura digitală și fizică de la zero, creând o rețea logistică de peste 1.500 de puncte de ridicare în 450 de orașe, pentru a asigura livrarea în ziua următoare.
Această abordare localizată a atras investitori globali, Nikolay Seleznev, directorul de strategie și dezvoltare al Uzum, menționând că „indicatorii de creștere puternică au convins investitorul chinez să se alăture proiectului”. Privind în viitor, Uzum intenționează să își extindă oferta de servicii fintech și să introducă comercianți internaționali din China și Turcia pe platforma sa de comerț electronic.
Startup-ul are în vedere o ofertă publică pe termen mediu, cu obiectivul de a strânge 250-300 de milioane de dolari în cadrul unei runde de finanțare de serie B în prima jumătate a anului 2026.