Aplicaţia financiară Revolut avea în România aproape 4,3 milioane de clienţi retail, la finalul anului trecut, în creştere cu 28% faţă de anul anterior, informează compania, printr-un comunicat, citat de Agerpres.
„Baza de clienţi plătitori de abonamente a progresat de asemenea, cu 18% faţă de 2023, pe piaţa locală. Cea mai solidă creştere a fost înregistrată de Revolut Business, cu 116% mai mulţi clienţi în România, în 2024, dovedind atractivitatea şi popularitatea în creştere în rândul antreprenorilor şi companiilor din România”, se menţionează în comunicat.
La nivel global, Revolut a adăugat în 2024 aproape 15 milioane de clienţi noi, ajungând la o bază de clienţi de 52,5 milioane clienţi la finalul anului, în creştere cu 38% faţă de 2023.
În Europa, Revolut a continuat să crească şi este, în prezent, cea mai descarcată aplicaţie financiară în 19 pieţe, inclusiv România, şi figurează în top 3 în aceeaşi secţiune, în 26 de ţări europene.
Volumul total al tranzacţiilor a crescut cu 52% în 2024 faţă de 2023, apropiindu-se de 1 trilion de lire sterline (1,2 trilioane euro). În România, volumul total al tranzacţiilor cu cardurile (fizice şi virtuale) a crescut cu 54%, până la aproape 9,96 mld. euro (8,3 mld. lire sterline).
Rata lunară a clienţilor activi a crescut cu 42% la nivel global, în 2024 faţă de 2023, şi cu 23% în România. Revolut Business a avut de asemenea un an de creştere susţinută, cu o rată lunară a companiilor active în creştere cu 56%.
În România, depozitele clienţilor şi ale companiilor care folosesc Revolut Business ca un cont bancar principal au atins valoarea de 1,2 miliarde de euro (1 miliarde lire sterline) la 31 decembrie 2024, în creştere cu 56% anul trecut faţă de 2023.
Portofoliul de credite oferite de Revolut în piaţa locală a progresat cu 88% în 2024 faţă de 2023, în timp ce numărul clienţilor cărora li s-au acordat credite de nevoi personale a crescut cu 41% faţă de anul anterior.
Compania a marcat al patrulea an consecutiv pe profit, pe fondul unei creşteri susţinute. Astfel, profitul înainte de taxe şi impozite a crescut cu 149%, până la 1,3 miliarde de euro (1,1 miliarde lire sterline), iar profitul net a fost de 934 milioane euro (790 milioane lire sterline), cu o marjă de profit de 26% (faţă de 19% în 2023).
Totodată, veniturile grupului au crescut şi ele cu 72% la 3,7 miliarde de euro (3,1 miliarde lire sterline), faţă de 2,1 miliarde euro (1,8 miliarde lire sterline) în 2023, pe fondul unei evoluţii pozitive a tuturor liniilor generatoare de venituri.