Ai fost într-un magazin fizic dintr-un cartier bun, unde ai cumpărat Pampers și bere. Iată de ce vei primi apoi pe telefon reclame pentru bărbat de 32-35 de ani, cu venituri de 5.500 euro / Fondatorul firmei românești Footprints AI explică cum este posibil

o camera de supraveghere intr-un supermarket
Sursa foto: Depositphotos / Tzido

Există astăzi tehnologii care pot profila, într-un mod anonimizat, clienții care vizitează magazine fizice, la fel cum platformele și aplicațiile online pot profila clienții lor. Astfel, există posibilitatea ca, în funcție de ce cumperi și zona în care se află magazinul din care cumperi, să primești reclame, în mediul digital, potrivite pentru etapa vieții în care te afli și venituri. O companie care furnizează o astfel de tehnologie este cea românească, Footprints AI.

Folosind o serie de dispozitive și servicii — precum routere, camere, senzori sau tranzacții la case —, Footprints AI poate să „mapeze” tot ceea ce se întâmplă într-un magazin fizic, iar datele sunt folosite ulterior pentru campanii publicitare mai eficiente, a explicat Dan Marc, CEO și cofondator al firmei, într-un interviu pentru Economedia.

Marc a dat asigurări că datele sunt anonimizate, păstrate în ecosistemul clientului și că Footprints AI nu este interesată de datele personale ale oamenilor.

„Dacă intră cineva anonim la ora 7:00 PM vinerea și cumpără Pampers numărul unu și șase beri la pachet și știm unde este magazinul, știm care este formatul magazinului, este un format de conveniență, atunci care este probabilitatea să fie bărbat, 32-35 de ani, să aibă un nou-născut și să câștige 5.500 euro, având în vedere că știm cartierul, știm cine viețuiește în cartierul respectiv și, bineînțeles, avem un tipar de vizită și cumpărare pe care l-am văzut anterior în magazinul respectiv?”, a spus reprezentantul companiei.

Sistemul de profilare a clientului pornește în prima zi cu o acuratețe de aproximativ 80%, care crește în timp și poate ajunge la 96-98%, potrivit lui Dan Marc.

„Din nou, nu ne interesează cum te cheamă, că te cheamă Adi. Ne interesează în ce etapă a vieții ești, care este probabilitatea să vrei să cumperi scutece sau care e probabilitatea să vrei să cumperi cafea sau să cumperi, poate, o mașină nouă. Astea sunt întrebările care sunt esențiale pentru advertising”, a adăugat cofondatorul Footprints AI.

Sursa foto: Depositphotos / Tzido

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...