Un studiu al alegerilor sindicale la un depozit Amazon din Bessemer, Alabama, arată că compania își armonizează instrumentele de supraveghere algoritmică pentru a preveni organizarea, a anunțat The American Prospect.
Se prezintă un argument împotriva conducerii statului ca o corporație, și unul pentru împiedicarea implicării oligarhilor și a șefilor de corporații cu conflicte de interese evidente în administrația și conducerea statelor.
O nouă lucrare despre eforturile antisindicale ale Amazon la depozitul său din Bessemer, Alabama este primul studiu academic care examinează modalitățile prin care Amazon a folosit algoritmi pentru a zdrobi mișcările pro-sindicate într-unul dintre depozitele sale mari. Studiul, publicat de cercetătorul Teke Wiggin de la Universitatea Northwestern, a fost compilat folosind zeci de interviuri ale lucrătorilor și solicitări FOIA către Consiliul național pentru relații de muncă din SUA.
În cele din urmă, votul sindical din 2021 de la Bessemer s-a încheiat cu lucrătorii care au votat împotriva aderării la Sindicatul Retail, Wholesale and Department Store (RWDSU) cu un număr de 1.798 la 738 din 5.867 de lucrători eligibili să voteze, dovedind că sistemul extins de supraveghere și disciplină este extrem de eficient.
De la alegerile din 2021, Amazon a primit ordin să organizeze încă două alegeri la acel depozit. Cu toate acestea, compania s-a dovedit excepțional de abilă în a zdrobi organizarea lucrătorilor atât cu tehnologii vechi, cât și de ultimă generație. Tacticile moderne detaliate de Wiggin includ valorificarea disciplinei algoritmice pe dispozitivele lucrătorilor, scăderea prevenirea algoritmică a scăderii ritmului de lucru sau „biciuirea electronică”, în care algoritmii modifică rapid cotele și regulile, spam-ul pe dispozitivele mobile și monitorizarea rețelelor sociale.
Amazon a armat dispozitivele de la locul de muncă în uz la depozitele care direcționează și disciplinează în mod algoritmic lucrătorii. A exploatat aceste mașini pentru a trimite mesaje antisindicale, pentru a pune întrebări despre care lucrătorii spun că au fost concepute pentru a măsura simpatiile sindicale și pentru a face întâlnirile „publicului captiv” și mai intimidante.
În timpul întâlnirilor conduse de conducere, în care lucrătorii au fost alimentați cu puncte de discuție antisindicale, angajații de la uzina Bessemer scanează lucrătorii pentru a le monitoriza eficiența și dosarul disciplinar, amintindu-le despre ochiul digital care îi supraveghea pe tot parcursul zilei de lucru.
Cea de-a doua tactică, numită de Wiggin „slack-cutting algoritmic”, a fost folosită pentru a umaniza rapid condițiile de muncă, pentru a-i face pe lucrători să se simtă mai bine cu privire la locul de muncă. Amazon a făcut acest lucru în două moduri, mai întâi prin atenuarea aplicării cotelor și regulilor algoritmice și prin eliminarea rezilierii automate inițiate pentru cotele ratate, reducând astfel așa-numitul „bici electronic”. A doua parte a acestui proces a fost îmbunătățirea unei experiențe de resurse umane care fusese aproape complet automatizată. În timpul alegerilor, Amazon a inundat podeaua depozitului cu manageri de resurse umane care încearcă să aline preocupările exprimate de sindicat cu privire la un proces de resurse umane robotic și care nu răspunde.
Dar slăbirea regulilor în perioada alegerilor sindicale ar putea fi întotdeauna înăsprită după. Și, în timp ce Amazon a încercat să atenueze părți ale procesului disciplinar pentru a răspunde cererilor angajaților, și-a crescut simultan hărțuirea algoritmică asupra dispozitivelor personale ale angajaților. Amazon a folosit aplicația pe care se bazează pentru ofertele de ore suplimentare, schimbările de ture și înregistrările de plată pentru a disemina mesaje antisindicale pe care lucrătorii nu le puteau ignora, având în vedere importanța celorlalte notificări ale lor.
Tactica finală folosită de Amazon a fost exploatarea activității din rețelele sociale. Wiggin scrie că stresul extrem cultivat în depozitul Bessemer din cauza inteligenței artificiale și a supravegherii algoritmice i-a determinat pe lucrători să se grupeze în grupuri de social media pentru a discuta nemulțumirile și a descoperi cum să ocolească contururile specifice ale supravegherii digitale a Amazon.
Potrivit studiului, Amazon „a derulat un program de supraveghere a rețelelor sociale care a monitorizat mai mult de 43 de grupuri Facebook, chiar dacă majoritatea erau în mod nominal private, precum și numeroase site-uri web [și] subreddit-uri”. De asemenea, a constatat că „scopul descris al programului a fost „capturarea” și clasificarea postărilor de interes pentru potențiale investigații, inclusiv cele care menționează plângeri ale lucrătorilor din depozit și greve sau proteste planificate”.
Wiggin detaliază cum conturi ale angajaților au fost desființate din cauza postărilor pe rețelele sociale despre condițiile de muncă. El subliniază, de asemenea, un „program de ambasador”, care în 2018 a plătit lucrătorii din depozit pentru a contracara criticile referitoare la condițiile de muncă la Amazon. „[Lucrătorii au fost recrutați și instruiți pentru a contracara „toate postările și comentariile de la clienți, influenți (inclusiv factorii de decizie politică) și mass-media care pun la îndoială experiența asociatului la locul de muncă … fără a lăsa o minciună necontestată și arătând că oamenii care știu de fapt cum este să lucreze în depozitele noastre își iubesc locurile de muncă.”
Inteligența artificială și tehnologia algoritmică nu au fost utilizate doar pentru a monitoriza lucrătorii, ci și sindicatele care luptă pentru a-i reprezenta. O notă din 2020 obținută de Vox detaliază o platformă de inteligență artificială folosită pentru a cartografia munca organizată în locațiile site-ului: „Consola de operare geoSPatială sau SPOC – ar ajuta compania să analizeze și să vizualizeze cel puțin aproximativ 40 de seturi de date diferite”, se spune în document. „Printre acestea se numără multe legate de sindicate, inclusiv „Activismul pieței/eforturile de sindicalizare Whole Foods”, „tiparele fluxului de bani pentru subvenționării sindicale” și „Prezența secțiilor locale de sindicat și a grupurilor de muncă alternativă”.
Wiggin spune că lucrarea sa arată că Amazon nu doar modifică sistemele de inteligență artificială preexistente pentru a face sindicalizarea mai greu de realizat pentru lucrători, ci chiar transformă și armonizează sistemele extinse în noi instrumente pentru a înlătura disidența. „Știam că angajatorii ar putea folosi managementul algoritmic prin generarea de hărți de risc de sindicalizare în timp real, dar acest studiu dezvăluie că acești manageri acționează ca transformatori atunci când convertesc dispozitivele și software-ul pentru a avea efecte dezumanizante și se angajează în forme mai opresive de constrângere”, a spus Wiggin, adăugând că „un alt mod de a gândi despre asta este că angajatorii, au la dispoziție un întreg arsenal pe care îl pot folosi atunci când ar dori să-l arunce in lupta cu sindicatele, și aceste instrumente algoritmice nu sunt doar bice, ci și bazooka.”
În timp ce CEO-ul Amazon Jeff Bezos se îndreaptă spre Donald Trump cu o donație de șapte cifre de la comitetul inaugural, un Washington Post renovat și „MAGA- curios” și redifuzarea show-ului The Apprentice pe Amazon Prime, mișcarea pentru un depozit sindicalizat la depozitul Bessemer intră în al cincilea an.
După ce oficialii Comitetului Național pentru Relații de Muncă au cerut organizarea a doua alegeri pentru Bessemer din cauza afirmațiilor că Amazon ar fi influențat ilegal votul, rezultatele acelui vot din 2022 au fost contestate de ambele părți timp de ani de zile, ceea ce a condus la programarea a unei a treia runde de alegeri. Acest vot pare acum improbabil, având în vedere acțiunile recente ale lui Trump de a decima NLRB prin concedierea ilegală a membrilor consiliului de administrație, deși un judecător federal a reinstalat-o pe Gwynne Wilcox din partidul Democrat, iar ea s-a întors luni la muncă. În cele din urmă, Trump poate nominaliza noi membri în consiliu și poate obține o majoritate MAGA.
În concluzia studiului său, Wiggin scrie: „Regimurile de depozitare ale Amazon merită caracterizarea ca despotism modificator, deoarece au în mod clar un caracter coercitiv general. Acest caracter este produsul tehnicilor de control deschis coercitive, cum ar fi managementul algoritmic. Dar constrângerea este, de asemenea, implicită în tehnicile companiei orientate spre consimțământ, deoarece tehnicile se bazează pe condițiile de bază ale pieței muncii, pe o disciplină coercitivă și algoritmică, și, cel puțin în cazul lui Bessemer, „management în stil plantație”.