EXCLUSIV INTERVIU VIDEO Care e echipa din spatele Fortune Teller, creatorul de avataruri digitale cu AI / Khomych (SoftServe): Costurile pentru dezvoltarea sistemului pot ajunge până la 100.000 de dolari

Sursa foto: SoftServe

Costurile pentru dezvoltarea unei tehnologii de tipul Fortune Teller, implementată de compania ucraineană SoftServe, pot ajunge chiar la 100.000 de dolari, a declarat Bohdan Khomych, Associate Director of R&D Products al SoftServe, într-un interviu în exclusivitate pentru TechRider.ro.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Pentru Alnair, tehnologia care stă la baza Fortune Teller, lucrează o echipă extinsă de ingineri și designeri 3D, dar și persoane din domenii mai creative, precum scenariști sau echipa de marketing. Inginerii sunt specializați în tehnologia „Unreal Engine”, iar componenta de inteligență artificială este aproape mereu inclusă în soluțiile oferite de SoftServe.

Fortune Teller este o soluție B2B (business-to-business) a companiei SoftServe. Ea nu este destinată publicului larg, dar implicațiile sale pot fi regăsite în mai multe domenii, precum cel al entertainment-ului.

Redăm mai jos interviul cu Bohdan Khomych, Associate Director of R&D Products al SoftServe:

Daniel Simion: Ne puteți spune cât a fost costul pentru Alnair?

Bohdan Khomych: „Știți, este cam greu să calculezi cifra, pentru că a fost dezvoltat continuu de-a lungul anilor. Deci, mai întâi, a fost dezvoltat pentru Web Summit. Acesta a fost primul cost. Și apoi am introdus a doua versiune de soft, și chiar acum lucrăm la a treia versiune, astfel încât să ținem pasul cu dezvoltarea tehnologică. Dar aș spune că costul tipic de piață pentru un astfel de tip de dezvoltare demo pe care o poți lua, probabil că va începe cu 30.000, 40.000 de dolari și până la 100.000 de dolari. Deci acesta este intervalul pe care îl poate lua, dar depinde, și puteți lua în considerare și hardware-ul, infrastructura, etc.

Deci, dacă veți lua în considerare aceste componente, cu siguranță veți putea calcula costul final al demo-ului, aș spune, chiar și pentru evenimentul specific. Pentru că nu trebuie doar să ai demo-ul dezvoltat. Trebuie să aduceți persoane care pot să prezinte acele demonstrații, persoane pentru a finaliza instalarea, să aducă ecranul și, de asemenea, se crează costuri suplimentare. Dar încercăm întotdeauna să fim rezonabili și să facem combinația potrivită între ceea ce se poate realiza cu tehnologia și cu suma de bani pe care o investim în astfel de experiențe”.

Daniel Simion: Ne puteți spune mai multe despre echipa care a participat la dezvoltarea acestui software?

Bohdan Khomych: „Deci, în acest software și în orice alte demonstrații imersive pe care le-am produs, există o echipă similară care este folosită în ciclul de viață tipic de dezvoltare a produselor. Așadar, avem managerul de produs și designerul cu experiență, care formulează fluxul de utilizatori și încearcă să cartografieze problema tehnologică specifică, problema de afaceri sau chiar serviciul pe care îl avem în companie, împreună cu standurile pentru experiența demonstrativă. Deci asta este foarte important. Așa că nu doar arătăm tehnologia pe scurt, dar este legat de propunerea de valoare unică pe care SoftServe o propune pieței.

Apoi, pentru acest demo specific, avem ingineri pentru „Unreal Engine”. Deci sunt un fel de, să-i numim ingineri 3D, alături de designerii 3D, care au generat omul digital și vizualizarea 3D în sine. În același timp, au existat experți în viziune computerizată și AI care ajută la captarea feței omului, precum și la procesarea acesteia și la generarea oamenilor și predicțiilor realiste. Deci, acest rol este foarte important. Și, în majoritatea demo-urilor imersive, mai ales acum, includem aproape întotdeauna componenta AI. Și apoi, aș spune că există o echipă mai mare care lucrează nu numai la acele componente de experiență, dar și ingineri pentru front-end și back-end. În acest caz, a fost acoperit de un profesionist, de un inginer full stack, care le-a făcut pe amândouă și are experiență în dezvoltarea unor astfel de aplicații.

Și apoi există, așa cum am menționat, o echipă mai mare, care este de obicei formată din scenariștii care creează demo-ul și tot textul pentru voice-over, designerii grafici care ajută la crearea unei pagini de destinație etc. Aceasta este, de asemenea, o parte inevitabilă a acestei experiențe, pentru că nu vrem ca oamenii să o experimenteze numai în persoană, dar am dori ca ei să continue acea experiență când se întorc acasă și ar dori să citească mai mult și să exploreze mai mult. Deci marketingul este de obicei puternic implicat atât în dezvoltarea demo-urilor, cât și în amprenta digitală demo-ului”.

Daniel Simion: Dacă am înțeles bine, ați spus că această tehnologie este în continuă dezvoltare.

Bohdan Khomych: „Da”.

Daniel Simion: Ne puteți da o estimare a timpului când va fi terminat? Vreau să spun, când o versiune finită va putea fi oferită companiilor.

Bohdan Khomych: „Deci, subliniez că această demonstrație specifică nu este ca un produs comercial în sens direct. Este, să spunem, experiența care prezintă de ce este capabilă tehnologia, precum și pe lângă faptul că împărtășim acceleratoarele pe care le-am folosit și care pot aduce costuri soluțiilor reale pentru clienți. În ceea ce privește demo-ul în sine, acesta a fost deja dezvoltat și finalizat pentru prima versiune, din noiembrie 2022, și după aceea au existat doar versiuni noi ale acestuia. Deci este foarte simplu. În fiecare an, în noiembrie, avem noua versiune a demo-urilor, deocamdată, așa că aș spune că vă puteți aștepta la prima versiune din anii trecuți sau, să zicem, va fi finalizată începând cu luna noiembrie a acestui an și poate prezentată la alte conferințe mari la care SoftServe va participa”.

Cazuri de utilizare a tehnologiei Alnair 3.0

Această demonstrație se poate regăsi la sediul SoftServe din București, dar publicul general nu va avea acces la ea. Pinyazhko ne-a spus că acest demo poate fi încercat doar de vizitatorii oficiali ai companiei.

SoftServe spune că soluția poate fi aplicată în mai multe domenii:

  • Brand awareness: SoftServe poate crea „experiențe remarcabile pentru clienți, pentru a atrage vizitatori și mass-media la conferințe de industrie sau de marcă”.
  • Implicarea clienților: asistentul digital poate fi utilizat în magazin pentru a îndeplini anumite sarcini repetabile, cum ar fi educarea clienților într-un mod atractiv cu privire la produse și caracteristicile acestora;
  • Educația imersivă: SoftServe poate ajuta alte companii să interacționeze mai bine cu clienții lor;
  • TechRider este o redacție dinamică, specializată în știri și analize despre tehnologie, gadgeturi și inovații. Echipa sa de jurnaliști pasionați oferă conținut relevant și actualizat, acoperind subiecte de la inteligența artificială la recenzii de produse, într-un stil accesibil și captivant pentru publicul român.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...