EXCLUSIV INTERVIU Adorian Ciubuc, HORSE România: Folosim AI-ul ca instrument ajutător / Mentalitatea angajaților, una dintre provocările în implementarea inteligenței artificiale

Adorian-Ciubuc-HORSE-Romania
Sursa foto: TechRider.ro / Daniel Simion

Una dintre provocările cu care s-a confruntat HORSE România în implementarea inteligenței artificiale nu a fost de natură tehnică, ci umană, fiindcă angajații s-au arătat destul de reticenți în legătură cu soluțiile AI, a declarat Adorian Ciubuc, IT Project Manager în cadrul companiei, într-un interviu pentru TechRider.ro.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

HORSE România, compania ce produce motoare pentru mărcile auto din grupul Renault, inclusiv pentru Dacia, folosește inteligența artificială pentru a ajuta angajatul, nu ca să îi la locul de muncă, a mai afirmat Ciubuc, în marja conferinței IQ Digital Summit.

Una dintre provocările pe care HORSE le-a întâmpinat în implementarea AI în cadrul companiei nu a fost una de natură tehnică, ci de natură umană, întrucât angajații erau destul de reticenți.
Totodată, reprezentantul companiei a vorbit cu TechRider.ro și despre măsurile pe care producătorul de sisteme de propulsie auto le ia pentru a evita atacurile cibernetice.

De asemenea, Adorian Ciubuc ne-a spus și despre noul motor dezvoltat de HORSE. Denumit HR12 GPL, acesta este un motor bi-fuel care să meargă atât pe benzină, cât și pe GPL. Această gamă de motoare va fi dotată pe modelele facelift de Dacia Logan, Sandero și Jogger.

    Redăm mai jos interviul integral cu Adorian Ciubuc, IT Project Manager în cadrul HORSE România:

    Daniel Simion: Care sunt principalele responsabilități pe care le ai în gestionarea proiectelor digitale și de securitate cibernetică în cadrul HORSE?

    Adorian Ciubuc: „În primul rând, fiind o companie tânără, încercăm să ne punem la punct cu normativele europene, de exemplu NIS 2. Acum încercăm să luăm și certificarea de TISAX, o certificare care este esențială în cybersecurity pe partea de automotive, dar în principiu trebuie să avem grijă să fim în conformitate cu politicile de securitate, cu campaniile de awareness pe care le facem oamenilor și în principiu să ținem totul cât mai sigure pentru oameni”.

    Daniel Simion: Că tot spuneai de siguranță, care sunt cele mai relevante riscuri cibernetice pe care le monitorizez în prezent și ce tool-uri folosiți ca să le să le combateți?

    Adorian Ciubuc: „Noi avem un sistem care analizează exact dacă cineva intră pe site-uri ilegale sau ia câte un virus și, în momentul acela, ne activăm și facem tot posibilul ca să nu se răspândească mai departe prin diferite metode. Dar în principiu, acestea sunt principalele probleme când oamenii intră pe site-uri nesecurizate, își folosesc aceeași parolă peste tot nu folosesc multi-factor authentication”.

    Daniel Simion: Propun să ne îndreptăm spre zona de lucru a companiei HORSE. Ce inițiative de optimizare a motoarelor hibride sau adaptare la combustibil alternativ se dezvoltă la HORSE România?

    Adorian Ciubuc: „În momentul de față avem noul nostru produs HR12 GPL cu tehnologia noastră bi-fuel, care combină motoarele pe injecție cu alimentarea pe GPL. Asta în varianta standard, dar în varianta high spec i se poate adăuga și un motor electric. Și acum lucrăm și la tehnologia de range extender, ca autonomia să nu mai fie o problemă pentru clienți”.

    Daniel Simion: Una din temele acestei conferințe este inteligența artificială. Cum folosiți la HORSE inteligența artificială, și care au fost cele mai vizibile efecte pe care le-ați observat?

    Adorian Ciubuc: „În momentul de față, avem AI-uri interne care ne ajută să ajungem la scopul nostru final, acela de a fi competitivi cu (celelalte companii). Un exemplu de AI intern este COBAL. Ne ajută să clasificăm fișierele cu tiparele de defectare prin datele care vin de la clienți. Și, în momentul de față la noi, AI-ul e folosit ca un instrument ajutător, nu neapărat ca pe ceva rău, cum se poate gândi lumea”.

    Daniel Simion: Ce provocări ați întâmpinat în implementarea acestui sistem?

    Adorian Ciubuc: „Prima dată a fost mentalitatea oamenilor și, probabil, în multe companii puteți vedea treaba cu mentalitatea. Dar noi, fiind o companie relativ nouă, nu a trebuit să modificăm ceva din spate. A trebuit să creăm de la zero și oamenii au fost dispuși la nou atâta timp cât le-am prezentat că, în momentul de față, noi încercăm să-i ajutăm prin a-și ușura munca, nu să le îngreunăm munca”.

    Daniel Simion: Întorcându-ne la zona de auto, cum vezi evoluția rolului AI în digitalizarea industriei auto locale și internaționale?

    Adorian Ciubuc: „De la început trebuie să spun că noi trebuie să fim competitivi în fiecare zi, iar dacă lăsăm tehnologia să ne-o ia înainte, nu o să mai fim competitivi. Așa că ce să zic? Încercăm să creăm produse cât mai bune, iar AI-ul o să ne ajute în continuare ca un tool. Și un mesaj pentru colegii mei: AI-ul nu o să ia locurile de muncă și, prin ajutorul AI-ului, vor fi training-uri, vor fi recalificări, efectiv tot ce vă puteți dori ca să creșteți profesional”.

    • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

    Total
    0
    Shares
    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    Citește si...