Profitul net al BYD a crescut în primul trimestru cu 100,4% față de anul trecut, ajungând la 9,2 miliarde de yuani (1,26 miliarde de dolari), potrivit unui anunț bursier publicat vineri, transmite Reuters.
Compania estimase anterior un profit între 8,5 și 10 miliarde de yuani. Creșterea este cea mai rapidă din ultimii aproape doi ani.
Veniturile BYD au urcat cu 36,4% față de aceeași perioadă din 2024, totalizând 170,4 miliarde de yuani. Ritmul este mai lent comparativ cu creșterea de 52,7% din trimestrul anterior.
BYD a intensificat concurența pe piața din China, oferind standard sistemul de asistență la condus „God’s Eye” și prezentând o nouă platformă de superîncărcare pentru vehicule electrice.
Aceste măsuri au determinat rivali precum Leapmotor, Geely și Toyota să introducă modele electrice accesibile, dotate cu funcții inteligente.
În primul trimestru, BYD a deținut 13,6% din piața auto din China, în creștere de la 12,1% anul trecut. În schimb, cota de piață combinată a celor două parteneriate ale Volkswagen în China a scăzut de la 13,7% la 12,1%.
La Salonul Auto de la Shanghai, BYD și alți producători s-au concentrat pe promovarea siguranței vehiculelor, pe fondul restricțiilor impuse de autorități privind utilizarea termenilor „inteligent” sau „autonom” în marketing, după accidentul mortal al unui Xiaomi SU7 la sfârșitul lunii martie.
În afara pieței interne, care reprezintă aproximativ 90% din vânzările sale, BYD își propune să exporte 800.000 de vehicule în 2025 și derulează o reorganizare a operațiunilor din Europa, după unele dificultăți strategice.