Cea mai proastă săptămână din ultimii 3 ani și jumătate pentru acțiunile Xiaomi, pe fondul accidentelor care alimentează îngrijorările privind siguranța vehiculelor sale electrice

SUV Xiaomi UY7
Credit foto: IMAGO / imago stock&people / Profimedia

Acțiunile producătorului chinez de vehicule electrice Xiaomi au suferit vineri cea mai mare pierdere săptămânală din ultimii 3 ani și jumătate, după ce mass-media a scris despre două accidente separate care au implicat modelul său cel mai bine vândut în această săptămână, potrivit Reuters.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Acțiunile Xiaomi au încheiat ziua în scădere cu 3,7%, la 45,96 HK$ (5,92 $), cea mai mică valoare de închidere din 22 aprilie. Pe parcursul săptămânii, acestea au scăzut cu 11,7%, cea mai gravă scădere de la sfârșitul lunii ianuarie 2022, deși, de la începutul anului, acțiunile sunt încă în creștere cu o treime.

Vineri dimineață, un sedan SU7 a pierdut controlul în centrul orașului Wuhan, unde a dărâmat parapetele din mijlocul drumului, a intrat pe contrasens și s-a ciocnit cu o dubă, potrivit Sanxiang Metropolitan Daily, un ziar susținut de guvern.

Un videoclip de la fața locului difuzat de ziar arăta că axul roții din față stânga a mașinii se rupsese. Nu era clar dacă au existat victime.

Acest incident a venit în urma altuia, petrecut luni, în care un bărbat de 31 de ani, suspectat de conducere sub influența alcoolului, a murit într-o coliziune în Chengdu. Când trecătorii au încercat să-l scoată din SU7 Ultra în flăcări, nu au reușit să deschidă ușile mașinii, a scris presa chineză.

Xiaomi nu a recunoscut public că accidentele au implicat vehiculele sale electrice. Poliția chineză a emis un comunicat în care a detaliat incidentul din Chengdu, dar nu a menționat numele Xiaomi.

Într-un discurs ținut joi la un eveniment din industrie la Beijing, prima sa apariție publică după accidentul din Chengdu, CEO-ul Xiaomi, Lei Jun, nu a menționat accidentul, dar a îndemnat industria să concentreze resursele și energia pe cercetarea și dezvoltarea tehnologică sub îndrumarea guvernului și având ca bază siguranța.

El a îndemnat, de asemenea, la un boicot comun al trolilor online și al campaniilor negative răuvoitoare.

Producătorul chinez de smartphone-uri, devenit producător de vehicule electrice, a lansat modelul SU7 în martie 2024. Sedanul electric a început să depășească vânzările Tesla Model 3 pe o bază lunară începând din decembrie, înainte de a ceda din nou conducerea în septembrie.

În cadrul unei rechemări de produse emise luna trecută de autoritatea de reglementare a pieței, Xiaomi a anunțat o actualizare de software pentru peste 115.000 de sedanuri SU7, pentru a remedia potențialele probleme de siguranță atunci când sunt utilizate funcțiile sale de conducere asistată.

La sfârșitul lunii iunie, a înregistrat comenzi record pentru SUV-ul său electric YU7, în ciuda unui accident mortal în care a fost implicat un SU7 în modul de conducere asistată la sfârșitul lunii martie.

  • Ștefan Munteanu este un jurnalist specializat în domenii variate precum tehnologie, inteligență artificială, securitate cibernetică și apărare. Articolele sale acoperă noutățile din industrie, analize și impactul tehnologiei asupra societății. El este pasionat de inovațiile digitale și are un interes puternic pentru cele mai recente evoluții geopolitice.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...