Cele mai scumpe maşini electrice care pot fi cumpărate prin programul Rabla 2025

Sursa foto: Audi

Înscrierile în Rabla 2025 ar putea începe la mijlocul lunii mai, ghidul de finanţare a fost deja trimis la Monitorul Oficial, iar cei care doresc să-şi cumpere maşini electrice prin intermediul programului derulat de stat vor avea la dispoziţie foarte multe modele din care să aleagă.

Fie că se axează pe cele mai ieftine modele electrice disponibile, fie că merg pe modele care au preţuri de pornire de peste 50.000 de euro, există suficiente oferte în piaţă.

Printre noutăţile programului Rabla 2025 se numără creşterea valorii voucherului pentru maşinile electrice la aproximativ 7.500 de euro, dar şi modalitatea de înscriere: solicitanţii se vor înscrie singuri în platforma AFM, acest proces nu va mai fi realizat de către dealeri.

În program se încadrează maşinile electrice, plug-in Hybrid sau cu pile de combustie pe hidrogen a căror valoare de achiziţie nu depăşeşte 70.000 de euro, cu TVA inclus.

Există numeroase modele electrice care se încadrează în acest plafon. Indiferent că este vorba despre modele noi, fie că vorbim despre variante electrice ale unor modele oferite la vânzare inițial cu motoare cu combustie internă, piața abundă de oferte.

Aproape toți producătorii au unul sau mai multe modele pur electrice în gamă, însă mai jos sunt enumerate doar modelele aflate la limita superioară a acestuia. Totodată, există numeroase modele aflate peste limita Rabla, fie că provin de la Lexus, BMW, Mercedes-Benz sau Range Rover sau Jaguar.

A6 e-tron

Sursa foto: Audi

Audi A6 Sportback e-tron este modelul constructorului din Ingolstadt care este foarte aproape de plafonul maxim prevăzut de programul Rabla 2025.

La un preț de pornire de 66.200 de euro cu TVA inclusă, A6 Sportback e-tron vine cu tracțiune spate, transmisie automată și motoare electrice care dezvoltă împreună 286 de cai-putere.

Autonomia electrică combinată este de 623 de kilometri, la un consum electric mixt de 13,7 kWh/100 km, iar viteza maximă pe care o poate atinge limuzina germană este de 210 km/oră.

A6 Sportback are 4.928 milimetri lungime, 1.923 milimetri lățime, ampatamentul este de 2.950 mm, iar greutatea mașinii este de 2,2 tone.

BMW i5

Sursa foto: BMW

BMW i5 eDrive40 este sedanul german premium aflat la limita de preț din programul Rabla 2025, la mai puțin de 90 de euro de limita de 70.000.

La prețuri care încep de la 69.913 euro, BMW i5 este un sedan pur electric de 340 de cai-putere și 400 Nm cuplu maxim, cu o autonomie mixtă de 601 kilometri și un consum de 15,4 kWh/100 kilometri.

Timpul de încărcare al bateriei poate fi de doar 30 de minute de la 10% la 80%, dar doar dacă se folosește o stație de încărcare cu curent continuu cu o putere maximă de 205kW. După 10 minute de încărcare, se poate obține o autonomie între 156 și 196 km.

Tracțiunea este pe roțile din spate, transmisia este automată, iar capacitatea bateriei este de 81,2 kWh. Sprintul de la 0 la 100 km/oră se realizează în doar 6 secunde, iar viteza maximă este de 193 km/oră.

BMW i5 are doar câțiva centimetri peste 5 metri, 1,9 metri lățime, iar portbagajul are o capacitate de 490 de litri.

Lexus RZ

Sursa foto: Lexus

Lexus RZ începe de la aproape 61.000 de euro cu TVA inclusă și este modelul constructorului premium japonez care se apropie cel mai mult de plafonul programului de stat. Mai mult, este un model nou care nu este disponibil decât cu propulsie electrică.

Autonomia maximă combinată este de 440 de kilometri şi puterea maximă de încărcare a bateriei de 71,4 kWh este de 150 kW.

La prețul de bază de 60.700 euro, clientul primește un motor electric de 204 de cai-putere și un cuplu maxim de 266 NM. Tracțiunea este pe roțile din față. La 4,9 metri lungime, Lexus RZ este un model cu dimensiuni respectabile, iar ampatamentul este 2.850 mm.

Modelul japonez are o viteză maximă de 160 km/oră şi sprintul 0-100 km/oră se realizează în 8 secunde – mai mult decât decent pentru un modele de 2,1 tone.

Mercedes-Benz EQB

Sursa foto: Mercedes-Benz

Pe lângă BMW și Audi, din oferta germană de modele electrice premium nu putea lipsi și Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz EQB începe de la peste 56.000 de euro, cu TVA inclusă, și alături EQA și monovolumul EQT se încadrează în Programul Rabla 2025.

EQB vine cu o autonomie de până la 534 de kilometri și se poate încărca cu până la 80% din capacitatea bateriei în 30 de minute la o stație de curent continuu de mare putere. Consumul mixt este de 15,2 kWh la 100 kilometri, iar putere maximă de încărcare este de 100 kW.

SUV-ul german oferă în varianta de bază un motor de 190 de cai-putere, un cuplu maxim de 385 Nm, iar volumul maxim de încărcare poate atinge 1710 litri. La 4,68 metri lungime și 2 metri lățime (oglinzi incluse), EQB nu este cel mai mai mare model din enumerarea noastră, însă oferă spațiu suficient.

Viteza maximă este de 160 km/oră și EQB poate atinge 100 km/oră în aproape 9 secunde.

Tesla Model Y Juniper

Sursa foto:Tesla

Noua Tesla Model Y, denumită și Model Y Juniper, pornește de la aproape 61.000 de euro, cu TVA inclusă, și este un model care a devenit disponibil în România abia în 2025.

Modelul de bază, care poate fi inclus în programul Rabla, oferă o autonomie de 568 de kilometri și un consum mixt de 15,3 kWh la 100 de kilometri.

Motorul electric dezvoltă 372 de cai-putere și un cuplu maxim de 509 Nm, viteza maximă este 201 km/oră, iar sprintul 0-100 km/oră este realizat în 4,3 secunde.

Tesla Model Y are aproape 4,8 metri lungime, 1,91 metri lățime, și cântărește aproape 2 tone. Tracțiunea este integrală şi viteza maximă de încărcare la o stație de curent continuu este de 250 kW.

Volvo EC40

Sursa foto: Volvo

Începând de la aproape 58.500 de euro este disponibil cross-over-ul Volvo EC40, pur electric, cu o autonomie maximă combinată de 486 kilometri.

Modelul Volvo se poate încărcă la o stație de încărcare de mare putere (max 175 kW) în 26 de minute de la 10% la 80%, iar consumul mixt anunțat este de 16,7 kWh/100 km. Capacitatea bateriei este de 70 kWh.

EC40 este al doilea cel mai mic model dintre cele prezentate, la doar 4,44 metri lungime și 1,87 metri lățime. Portbagajul are 404 litri, iar frunk-ul (front trunl) are 31 de litri. Tracțiunea este pe roțile din spate, iar motorul dezvoltă 238 de cai-putere și un cuplu maxim de 420 Nm. Micul Volvo poate atinge 100 km/oră în 7,3 secunde şi viteza maximă este de 180 km/oră.

Subaru Solterra

Sursa foto: Subaru

Japonezii de la Subaru oferă SUV-ul electric Solterra la un preț de pornire de aproape 60.000 de euro, însă acesta scade prin programul Rabla.

Solterra este un model cu tracțiune integrală, de 4,7 metri lungime și 1,86 lățime (fără oglinzi), cu o gardă la sol de 21 centimetri.

Puterea maximă este de 218 cai-putere, capacitatea bateriei este de 71,4 kWh, iar SUV-ul japonez poate ajunge la un nivel de 80% din baterie în doar 30 de minute, cât timp se încarcă de la o stație de 150 kW. Autonomia maximă este de 465 kilometri.

Volkswagen ID.7 Tourer

Sursa foto: Volkswagen

Cu un preț de pornire de peste 53.000 de euro, ID.7 Tourer – versiunea break a modelului ID.7 – este cel mai mare Volkswagen electric.

La acest preț de bază clientul primește un model cu o putere totală de 286 CP, tracțiune spate, și o autonomie combinată de peste 600 km la un consum de 14,4 kWh/100 km.

Dimensiunile de 4,96 metri lungime și 1,86 metri lățime (fără oglinzi) se traduc într-un ampatament de 2.971 milimetri, suficient de spațios.

ID.7 Tourer are aproape 2,2 tone.

HoHonda e:NY1

Sursa foto: Honda

Primul SUV electric Honda se vinde pe piaţa din România începând de la 52.000 de euro (TVA inclusă), iar pentru aceşti bani oferă o autonomie combinată de 412 kilometri. La o staţie de încărcare rapidă cu curent continuu, e:NY1 se poate încărca de la 10 la 80% în doar 45 de minute.

La o staţie de 100 kW, se poate obţine o autonomie de 100 km în 11 minute, potrivit producătorului. Bateria are 68,8 kWh.

Motorul are 204 cai-putere şi un cuplu maxim de 304 Nm, iar porbagajul oferă 361 de litri, însă prin rabatarea scaunelor se poate atinge o capacitate maximă de 1.176 litri.

Viteza maximă este de 160 km/oră.


Honda e:NY1 este cel mai mic model dintre cele enumerate, la 4,38 metri lungime şi 1,79 lăţime, cu un ampatament de 2.607 milimetri.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...