Producătorul chinez SEVB a prezentat în premieră mondială bateria Star Chaser 2.0, prima baterie pentru vehicule electrice (EV) capabilă de încărcare ultra-rapidă la un curent de 1.400 de amperi, transmite InterestingEngineering.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Noua tehnologie permite obținerea unei autonomii de peste 150 de kilometri după un singur minut de încărcare și o reîncărcare completă în doar cinci minute, potrivit informațiilor prezentate în cadrul celei de-a 17-a ediții a Târgului Internațional de Baterii de la Shenzhen, China.
Cu o rată de încărcare de 12C, Star Chaser 2.0 depășește cu mult performanțele bateriilor disponibile pe piață în prezent.
Modelul anterior, lansat în 2022, permitea încărcare la 4C. Această evoluție vine în contextul în care industria auto electrică a reușit să reducă semnificativ problema autonomiei, dar rămânea cu un dezavantaj major față de motoarele cu ardere internă: timpul de alimentare.
Prin această inovație, SEVB își propune să atingă paritatea completă între EV-uri și vehiculele pe combustibili fosili în ceea ce privește rapiditatea realimentării.
Pentru a atinge aceste performanțe, SEVB a dezvoltat o serie de tehnologii avansate, reunite sub arhitectura proprie Tianqing, care include separare termo-electrică, un sistem integrat de decuplare lichid-răcit (Battery Disconnect Unit – BDU) și circuite imprimate flexibile (FPC), ce economisesc spațiu și cresc siguranța bateriei. Combinația acestor soluții permite transferul unei puteri uriașe fără riscuri termice majore.
Împreună cu bateria, compania a prezentat și sistemul de încărcare rapidă Xinxingchi 2.0 Kiloamp Extreme Charging Edition, capabil să furnizeze un curent de 1.400 A în combinație cu o platformă auto de 1.000 V.
Acest ansamblu oferă o putere totală de 1,4 megawați, echivalentă cu cea necesară pentru alimentarea a sute de locuințe, și permite atingerea nivelului de „flash charging” dorit de industrie.
Pe lângă viteza de încărcare, SEVB a pus accent și pe siguranță și adaptabilitate la condiții extreme.
Bateria Star Chaser 2.0 folosește o tehnologie de răcire pe mai multe straturi („sandwich cooling”), cu o suprafață de răcire extinsă cu 50%, dar și izolație de calitate aerospațială. Conform companiei, sistemul funcționează normal la temperaturi de până la -40°C, iar la -20°C păstrează 90% din energia stocată. Astfel, performanțele sunt garantate inclusiv în regiunile cu ierni severe.
Platforma Star Chaser 2.0 poate atinge, la o rată de încărcare de 6C, o autonomie de până la 800 de kilometri, ceea ce reprezintă un record pentru bateriile din industrie. În paralel, SEVB a anunțat și extinderea tehnologiei către vehiculele pe două roți, cu un pachet de baterii 6C destinat motocicletelor, care generează mai puțină căldură și menține o eficiență energetică ridicată.
Compania mai susține că inovațiile sale nu vizează doar îmbunătățirea performanțelor tehnice, ci și scăderea costurilor de utilizare pentru clienți. Potrivit unui raport citat de SEVB, noile baterii vor face ca, în termen de trei ani, costul total de proprietate pentru un EV să fie mai mic decât cel al unui vehicul cu motor termic.
„Am atins echilibrul între performanță, autonomie, timpi de încărcare și costuri. Acum, vehiculele electrice pot concura de la egal la egal cu cele pe benzină sau motorină”, a declarat un reprezentant SEVB în cadrul evenimentului.
Această lansare reprezintă un pas semnificativ în direcția adoptării pe scară largă a mobilității electrice, oferind o soluție reală la una dintre cele mai mari rețineri ale consumatorilor: timpul de alimentare.