Uniunea Europeană trebuie să-și apere industria auto de concurența chineză, inclusiv prin reevaluarea obiectivului său de emisii zero pentru mașinile și camionetele noi până în 2035, a declarat șeful industriei blocului comunitar, Stéphane Séjourné. Conform Reuters, acesta a mai afirmat că Uniunea ar trebui, de asemenea, să ia în considerare diversificarea exporturilor sale și să stabilească noi norme pentru a proteja producția europeană.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Séjourné: UE trebuie să dea „dovadă de flexibilitate” față de obiectivul 2035
Comisarul a avertizat că, dacă nu se intervine asupra industriei, numărul de mașini produse și vândute în Europa „va scădea de la 13 (milioane) la 9 milioane” în doar zece ani.
„Trebuie să fim mai puțin naivi și să ne întoarcem la standardele tuturor marilor economii mondiale. Suntem singurul continent care nu are o gândire strategică în materie de politică industrială”, a declarat Stéphane Séjourné, fostul ministru francezu de externe pentru cotidianul italian La Stampa.
Acesta a mai declarat că Uniunea trebuie să „dea dovadă de flexibilitate” față de obiectivul de interzicere completă a mașinilor cu motoare cu ardere internă până în anul 2035. Se preconizează că, până la finalul anului, obiectivul să fie revizuit, ca răspuns la apelurile producătorilor auto care susțin că trecerea totală la EV-uri nu mai este fezabilă.
Comisarul propune măsuri împotriva fabricilor chineze din UE
Comisarul european a afirmat că producătorii auto europeni ar trebui să se orienteze către noi piețe pentru vânzările lor, iar companiile ar trebui să se confrunte cu mai puțină birocrație. Potrivit lui Séjourné, Comisia Europeană intenționează să anunțe crearea unei noi categorii de mașini electrice mici și accesibile pentru a contracara concurența chineză și a revigora piața internă, ca parte a unei strategii mai ample care va fi prezentată pe 10 decembrie.
Comisarul pentru industrie a sugerat, de asemenea, măsuri împotriva fabricilor chineze din Europa, acesta spunând că există producători care „asamblează mașini chinezești în Europa cu componente chinezești și personal chinez” și că este „inacceptabil”.