Ford confirmă eligibilitatea uzinei de baterii din Michigan pentru creditele fiscale de producție

Logo Ford
Photo by Julissa Helmuth on Pexels

Ford Motor Company a anunțat marți că lucrările la viitoarea uzină de baterii pentru vehicule electrice din Marshall, Michigan, avansează conform planului și că proiectul va beneficia de creditele fiscale de producție acordate de guvernul american. Fabrica, evaluată la 3 miliarde de dolari, este finalizată în proporție de 60% și ar urma să înceapă producția în 2026, potrivit Reuters.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

„Uzina din Marshall este pe drumul cel bun pentru a se califica pentru creditul fiscal de producție — o victorie pentru clienții noștri și o victorie pentru competitivitatea Americii”, a transmis Ford într-un comunicat oficial.

Fabrica ar urma să creeze aproximativ 1.700 de locuri de muncă și va produce celule de baterii utilizând tehnologie furnizată de Contemporary Amperex Technology Co Ltd (CATL), cel mai mare producător chinez de baterii. Parteneriatul a fost criticat de unii congresmeni americani, care și-au exprimat îngrijorarea cu privire la implicarea companiilor chineze în lanțul de aprovizionare cu baterii, pe fondul tensiunilor comerciale dintre SUA și China.

Versiunea inițială a proiectului de lege fiscală adoptată de Camera Reprezentanților ar fi interzis acordarea de credite fiscale pentru bateriile fabricate cu componente chinezești sau sub licență chineză. Forma finală, însă, a fost modificată astfel încât anumite proiecte să poată rămâne eligibile, în încercarea de a susține producția auto locală și de a evita blocarea unor investiții majore.

Alianța Producătorilor de Automobile, din care fac parte Ford, General Motors, Toyota și Volkswagen, a salutat modificările aduse legislației. Potrivit organizației, revizuirea textului „a păstrat locurile de muncă și producția avansată în industria auto din Statele Unite și a exclus companiile chineze de la a beneficia direct de aceste stimulente”.

Uzina din Michigan face parte dintr-un plan mai amplu al Ford de a-și extinde capacitatea de producție pentru vehicule electrice pe piața din America de Nord. Totuși, compania a redus anul trecut volumul de producție estimat pentru această fabrică, pe fondul încetinirii cererii de mașini electrice. Acest lucru a determinat și statul Michigan să ajusteze pachetul de stimulente oferit pentru proiect.

Legea fiscală adoptată recent prevede și alte schimbări majore pentru industria auto. Începând cu 30 septembrie, creditul fiscal de 7.500 de dolari pentru achiziția sau leasingul de vehicule electrice noi va fi eliminat, la fel și cel de 4.000 de dolari pentru vehiculele electrice second-hand. În același timp, producătorii auto nu vor mai fi penalizați pentru neîndeplinirea standardelor privind consumul mediu de combustibil, măsură care ar putea încuraja menținerea producției de modele cu motoare cu combustie internă.

În ciuda controverselor, Ford consideră că menținerea creditului fiscal de producție este vitală pentru a stimula competitivitatea industriei auto americane și pentru a reduce dependența de importuri. Reprezentanții companiei spun că fabrica din Marshall va juca un rol important în strategia de tranziție către mobilitatea electrică, chiar dacă ritmul de adoptare a vehiculelor electrice este mai lent decât se estima inițial.

Anunțată în 2023, uzina de baterii din Michigan rămâne unul dintre cele mai mari proiecte ale Ford în domeniul electrificării, într-un moment în care marile companii auto încearcă să echilibreze presiunile de a investi în tehnologii curate cu realitățile pieței și schimbările legislative.

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...