Alfa Romeo prezintă o ediție limitată pentru sedanul Giulia și SUV-ul Stelvio, denumite Quadrifoglio Collezione. Potrivit unui comunicat de presă al producătorului, acestea reprezintă un omagiu pentru unul dintre cele mai faimoase simboluri ale mărcii italiene. Edițiile, limitate la 63 de unități pentru fiecare tip de caroserie, vin după ce Stellantis, compania-mamă a Alfa Romeo, a anunțat că nu va mai produce aceste ediții sportive ale modelelor.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
De ce a readus Alfa Romeo motorul V6
Alfa Romeo a decis să readucă motorul V6, și implicit pe cele cu ardere internă disponibile pe Giulia și Stelvio, din necesitatea de a prelungi ciclul de viață al modelelor. Înlocuirea acestor modele va dura mai mult decât se planificase inițial. Producătorul din Milan va reveni la o configurație cu motoare cu ardere internă pentru următoare generație a sedanului și SUV-ului, după ce a acceptat realitatea probabilă că modelele exclusiv electrice nu s-ar vinde prea bine.
Alfa Romeo Giulia și Stelvio nu vor fi retrase de pe piață anul acesta / Planul de a le scoate în 2025, amânat de Stellantis pentru anul 2027
Din perspectiva aspectului, cele două Alfa Romeo arată aproape la fel ca acum 10 ani, ceea ce nu este un lucru rău. Vopseaua specială, Rosso Villa d’Este, a fost produsă inițial pentru 4C Concept, iar nuanțele diferă pentru fiecare model. La Giulia, este un roșu intens, pe când la Stelvio este o nuanță mai deschisă.
În interior, tabloul de bord tapițat cu piele și cusături roșii creează un mediu cald și cuprinzător. Scaunele din piele și Alcantara sunt personalizate cu numărul individual al fiecărei mașini brodat pe tetierele, cum ar fi 1 di 63 Collezione, făcând fiecare model unic. În cele din urmă, habitaclul este înfrumusețat cu scaune Sparco cu carcasă din fibră de carbon și cotieră centrală și panouri de ușă tapițate cu piele.
Motor de 2,9 litri V6, derivat de la Ferrari
Sub capotă se regăsește un motor V6 de 2,9 litri și 520 CP. Sunetul motorului V6 este și mai distinctiv datorită sistemului de evacuare Akrapovič, inclus în standard. Se spune că acest motor este un V8 de 4 litri de pe Ferrari California căruia i s-au eliminat doi cilindri, dar compania din Maranello susține că acest lucru nu este adevărat.

Totuși, mai mulți experți auto au descoperit asemănări de ordin tehnic între cele două motoare, inclusiv aceleași dimensiuni ale diametrului și cursei ca și cilindrii motorului Ferrari V8. Motorul Alfa Romeo păstrează designul arborelui cotit plat caracteristic modelului Ferrari, ceea ce reprezintă o configurație neobișnuită pentru un motor V6.
Fibra de carbon este utilizată la componente precum emblema frontală, carcasele oglinzilor, tunelul central și tabloul de bord. În cele din urmă, sistemul de frânare standard din carbon-ceramică, care garantează performanțe de frânare maxime, adaugă o notă stilistică distinctivă datorită semnăturii roșii Alfa Romeo de pe etrierele anodizate lustruite.
Deși Collezione este prezentată ca o ediție limitată globală, aceasta va fi disponibilă doar în Europa, Japonia, China și Orientul Mijlociu.






