FOTO Opel Kadett B împlinește 60 de ani de la lansare / Care este istoria de succes a predecesorului modelului Opel Astra

Opel Astra alături de predecesorul său, Opel Kadett
Sursa foto: Stellantis

În urmă cu 60 de ani, producătorul auto german Opel a devenit prima marcă europeană care a prezentat o mașină concept, sub forma modelului Opel Experimental GT, care a debutat alături de noul la acea vreme Opel Kadett B. În anii următori, modelul a devenit primul Opel vândut în milioane de exemplare, conform Stellantis, iar modelul compact este atribuit direct succesului hatchback-ului actual Astra.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Baza succesului pe termen lung a seriei Kadett

În 1962, Opel a pus bazele poveștii de succes a modelelor sale de clasă compactă cu Opel Kadett A. Cu „un portbagaj spațios, loc pentru patru persoane, un motor puternic și costuri reduse de întreținere”, Kadett A i-a convins rapid pe cumpărători. Dar conducerea Opel privea deja spre viitor, iar următoarea generație Kadett a urmat doar trei ani mai târziu.

Succesorul său, Opel Kadett B, a fost disponibil în patru variante de caroserie încă de la lansarea pe piață: ca sedan cu două sau patru uși, break cu trei uși și un coupé. Kadett a crescut în lungime cu 18 centimetri, depășind astfel pragul de patru metri. Ampatamentul și lățimea vehiculului au crescut și ele, iar acest lucru a fost în mare parte în beneficiul interiorului.

Totodată, și volumul portbagajului a crescut cu 12%, ajungând la 337 de litri. Toate aceste beneficii înseamnă și un preț mai mare față de generația anterioară, dar Opel a crescut prețul lui Kadett B cu doar 100 de mărci germane.

Versiuni sport pentru modelul Kadett

Designerii de la Opel, care au văzut succesul pe care modelul compact îl are, au decis să lanseze un model fastback, inspirat din mașinile americane, numit „Gill Coupé”. Astăzi, această variantă de Kadett este foarte căutată de colecționari.

Modelul sport de Kadett, numit Rallye-Kadett, a devenit „un obiectiv realizabil pentru mulți pasionați de mașini și ai sporturilor cu motor”. Coupé-ul a fost inițial disponibil cu o versiune cu două carburatoare a unui motor de 1,1 litri de 60 de cai putere. Din 1967, a fost disponibilă și o motorizare de 1,9 litri, de 90 CP și o viteză maximă de până la 170 km/h, iar șasiul sportiv oferea siguranță suplimentară și o manevrabilitate sporită.

De altfel, capota neagră mată nu era un simplu truc de design, ci împiedica șoferul să fie orbit de lumina puternică a soarelui, o experiență care își avea originile în raliurile de la acea vreme. Vopseaua specială a devenit rapid marca înregistrată a Rallye-Kadett.

Opel Olympia, versiunea de lux a lui Kadett B

În septembrie 1967, Opel Olympia A a devenit varianta premium bazată pe Kadett B, cu care producătorul a redus decalajul față de modelul Rekord, vârf de gamă pentru Opel, și a devenit din nou un pionier în ceea ce privește vehiculele de nișă. „Olympia este aplicarea logică a conceptului de succes Kadett în sus”, anunțau materialele de presă Opel din acea vreme, conform Stellantis.

Opel Olympia
Sursa foto: Stellantis

Echipamentul modernizat al luxoasei mașini compacte, disponibilă cu motoare de 60, 75 și 90 CP, includea covoare speciale cu ținte și un bord tapițat „cu caracter din lemn fin”. O grilă a radiatorului modificată, cu benzi cromate desenate în jurul aripilor, faruri față dreptunghiulare și geamuri laterale spate mai mari au reprezentat îmbunătățirile vizuale ale exteriorului.

La acea vreme, Olympia era disponibilă în trei versiuni hatchback, în timp ce modelul său soră, Kadett, se lăuda cu un număr impresionant de opt stiluri de caroserie până la sfârșitul producției. În plus, Kadett B a fost un adevărat pionier al mașinilor electrice, deoarece primele vehicule Opel cu propulsie electrică, mașina de testare hibridă „Stir-Lec I” (1969) și Kadett XEP complet electric (1970), s-au bazat, de asemenea, pe acest model de succes.

Sursa foto: Stellantis

În iulie 1973, cariera inegalabilă a modelului Kadett B a luat sfârșit ca o adevărată „mașină mondială”, vândută în peste 120 de țări din întreaga lume.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...