Constructorul italian de automobile sportive Maserati, o marcă din portofoliul grupului Stellantis, a anunţat marţi că a decis să pună punct planurilor care vizau lansarea unei versiuni electrice a modelului sport MC20, ca urmare a cererii scăzute din partea potenţialilor clienţi, transmite Reuters, conform Agerpres.
Modelul MC 20 Folgore era programat să fie lansat pe piaţă în acest an.
Producătorul de automobile a luat decizia de a renunţa la MC 20 Folgore ca urmare a perspectivelor comerciale reduse, în condiţiile în care un număr redus de unităţi sunt prognozate să fie vândute în următorii ani, a precizat un purtător de cuvânt de la Maserati. Potrivit studiilor de piaţă, clienţii modelului MC20 preferă motoarele puternice pe benzină şi „nu sunt pregătiţi să facă trecerea la vehiculele pe baterie în viitorul apropiat”, a adăugat purtătorul de cuvânt.
Lansat în 2020, modelul sport MC20 echipat cu un motor de 630 cai putere este produs la uzina Maserati de la Modena, nordul Italiei, şi are un preţ de pornire de aproximativ 240.000 de euro.
Anul trecut, marca Maserati a vândut doar 11.300 de vehicule, mai puţin de jumătate faţă de cele 26.600 de unităţi vândute în 2023, şi a realizat un profit operaţional de 260 milioane de euro.
În schimb, rivalul italian Ferrari va lansa primul său model electric în luna octombrie a acestui an iar Lamborghini, o subsidiară a grupului german Volkswagen, va lansa primul său automobil electric în 2029. Constructorul german de automobile sportive Porsche oferă automobile electrice încă din 2019.
Gama de modele Maserati include în prezent versiuni electrice ale coupe-ului GranTurismo, ale versiuni convertibile GranCabrio precum şi ale SUV-ului Grecale.
Cu excepţia GT2 Stradale, un model care ar urma să fie lansat în primul trimestru, Maserati nu are programate alte noi lansări iar grupul Stellantis revizuieşte în prezent planul de afaceri al mărcii, plan care anul trecut a fost pus pe pauză.