La fel ca în domeniul automobilelor, atunci când decidem să achiziționăm o motocicletă nouă, luăm în considerare mai mulți factori: producătorul, puterea, dotările, opțiunile suplimentare, culoarea și, nu în ultimul rând, fiabilitatea.
De-a lungul anilor, motocicletele japoneze s-au remarcat ca fiind printre cele mai fiabile, în comparație cu modelele produse de companii europene, chineze sau indiene. Totuși, apare inevitabil întrebarea: este această reputație consolidată în timp un adevăr absolut sau doar un mit? În contextul actual, marcat de globalizare, optimizarea profiturilor și progresele tehnologice, la care se adaugă reglementările stricte impuse de Uniunea Europeană privind normele de poluare, această percepție ar putea fi influențată.
În acest cadru, TechRider a analizat piața moto din România și a realizat o listă cu cinci motociclete noi de clasă medie, produse de cei patru mari producători japonezi – Honda, Yamaha, Kawasaki și Suzuki. Aceste modele, disponibile astăzi, sunt recunoscute pentru fiabilitatea lor și reprezintă alegeri sigure pentru cei care își doresc o motocicletă durabilă și lipsită de probleme tehnice.
Honda CB650R / CBR650R
Motorul folosit pentru modelele standard și sport de 650 de la Honda își are originile tocmai din 2013, când a fost pentru prima dată întâlnit pe modelele CB650F și CBR650F. Este un motor în 4 cilindri paraleli, răcit cu lichid, care și-a dovedit fiabilitatea în timp. De la prima iterație, acest motor a suferit unele modificări tehnologice pentru a îndeplini standardele euro tot mai restrictive, dar a reușit să rămână singurul motor cu această configurație din clasa medie, păstrând ADN-ul unei motociclete super sport.

Configurație motor: DOHC – 4 cilindri paraleli (singurul din clasă)
Capacitate cilindrică: 649 cmc
Putere: 95.2 CP
Cuplu: 63 Nm
Greutate: 205 Kg
Inălțime șa: 810 mm
Categorie permis: A, A2
Preț: De la 9350 euro
Kawasaki Z650/ Ninja 650
Motorul Kawasaki, utilizat pe modelele standard și sport din clasa medie, are o istorie de aproape 20 de ani. Această configurație de 2 cilindri paraleli, cu 4 supape pe cilindru, a fost întâlnită pentru prima dată în 2006 pe modelele ER-6n și ER-6f. De-a lungul timpului, Kawasaki a modernizat această configurație pentru a respecta normele Euro, păstrând caracterul motorului oferit de un interval neregulat de aprindere la 180 și 540 de grade.

Configurație motor: DOHC – 2 cilindri paraleli
Capacitate cilindrică: 649 cmc
Putere: 68 CP
Cuplu: 64 Nm
Greutate: 188 Kg
Inălțime șa: 790 mm
Categorie permis: A, A2
Preț: De la 7425 euro
Yamaha MT07/R7
Motorul de pe Yamaha poartă numele de CP2, iar acesta are un arbore cotit de 270 de grade, ceea ce oferă un răspuns rapid al accelerației și o livrare lină a puterii. Acest motor are un ciclu de aprindere neregulat de 270-450-270 de grade, ceea ce înseamnă că imită cu fidelitate una dintre cele mai apreciate configurații de motoare în 2 cilindri, mai exact motoarele în V. Acesta a fost introdus pentru prima dată pe piață în 2015, dar originile sale sunt încă din 1991, provenind de la modelul TDM 850 Mk II.

Configurație motor: DOHC – 2 cilindri paraleli
Capacitate cilindrică: 689 cmc
Putere: 73.4 CP
Cuplu: 68 Nm
Greutate: 188 Kg
Inălțime șa: 805 mm
Categorie permis: A, A2
Preț: De la 8290 euro
Suzuki SV 650 / V-Strom 650
De la prima iterație a modelului SV650, care a apărut acum mai bine de 25 de ani, Suzuki a cucerit inima pasionaților de două roți. Configurația aleasă pentru acest model s-a dovedit a fi pe placul multora și, de atunci, a rămas neschimbată. Motorul cu 2 cilindri în V a reușit, cu mici ajustări, să facă față cerințelor normelor Euro și să rămână unic pe piață la această categorie. Această configurație a cucerit piața datorită cuplului mare oferit de la turații joase și lipsei de vibrații.

Configurație motor: DOHC – 2 cilindri in V (singurul din clasă)
Capacitate cilindrică: 645 cmc
Putere: 73 CP
Cuplu: 64 Nm
Greutate: 198 Kg
Inălțime șa: 784 mm
Categorie permis: A, A2
Preț: De la 7190 euro
Suzuki GSX 8S / GSX 8R
Spre deosebire de celelalte motociclete din listă, ale căror motoare beneficiază de o istorie dovedită a fiabilității, pentru modelele GSX-8S și GSX-8R, Suzuki a dezvoltat acest motor complet de la zero. Deși este nou pe piață, motorul și-a găsit rapid locul în lista TechRider, fiind foarte apreciat și primind un scor perfect pentru fiabilitate din partea publicației MNC. Acesta prezintă o configurație cu cursă lungă și un arbore cotit de 270°, care oferă o experiență de condus lină, cu mult cuplu, accelerație optimă și un sunet distinct.

Configurație motor: DOHC – 2 cilindri paraleli
Capacitate cilindrică: 776 cmc
Putere: 83 CP
Cuplu: 78 Nm
Greutate: 202 Kg
Inălțime șa: 810 mm
Categorie permis: A, A2
Preț: De la 8990 euro
Disclaimer: Prețurile include TVA și pot fi modificate în funcție de opțiunile suplimentare selectate și de varianta aleasă. Informațiile referitoare la greutate pot varia între modelele standard și cele sport/adventure. Vă rugăm să rețineți că încadrarea motocicletelor în categoria A2 este posibilă exclusiv prin utilizarea kit-ului de restricționare OEM, în conformitate cu reglementările legale în vigoar.