Compania indiană Ather Energy, unul dintre cei mai importanți producători de vehicule electrice pe două roți din India, a prezentat conceptul Redux, un prototip care propune o abordare radicală a mobilității urbane. Vehiculul a fost dezvăluit în cadrul Community Day, evenimentul anual organizat de companie.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Un nou tip de vehicul: moto-scuterul
Redux este descris de Ather drept o combinație între „agilitatea unui scuter și dinamica unei motociclete”. Designul său nu urmează tiparele convenționale, ci explorează linii complet noi, în concordanță cu filosofia „inside-out”, care își propune ca vehiculul să pară o extensie directă a pilotului.
Construcție ușoară și materiale experimentale
Prototipul se bazează pe o arhitectură ușoară, care include:
- cadru din aluminiu turnat,
- șa realizată prin imprimare 3D în structură de tip plasă,
- panouri de caroserie din AmplyTex, un material compozit experimental.
Designul cu elemente expuse contribuie la un aspect tehnic și futurist, evidențiind caracterul experimental al vehiculului.
Dinamică adaptivă și ergonomie transformabilă
Redux introduce o serie de soluții inovatoare în ceea ce privește interacțiunea cu pilotul:
- dinamică de rulare adaptivă, care modifică comportamentul vehiculului în funcție de condițiile de drum,
- transformare bazată pe postură, ce permite trecerea de la o poziție dreaptă, specifică scuterelor, la una sportivă, apropiată de motociclete.
Suspensia și ergonomia se adaptează în timp real la poziția și ritmul de deplasare al utilizatorului. Vehiculul este echipat cu ghidon sport tip clip-on și elemente aerodinamice de mari dimensiuni integrate în carenaj.
Interfață digitală și funcții inovatoare
Redux dispune de Morph-UI, interfața digitală dezvoltată de Ather, care se schimbă în funcție de stilul de condus și de postura pilotului. Alte caracteristici includ:
- accelerație haptică, cu senzori de presiune,
- take-off mode, echivalentul unui sistem de control al plecării de pe loc, care ajustează livrarea puterii.
Un laborator pe două roți
Deși nu există specificații tehnice oficiale și vehiculul nu este programat pentru producție, Ather consideră Redux o platformă de testare pentru tehnologii experimentale, atât mecanice, cât și digitale.
Reprezentanții companiei au subliniat că anumite elemente, precum interfețele digitale adaptive sau modurile de rulare selectabile, ar putea fi implementate în viitor pe scutere de serie, întrucât necesită mai mult software decât componente hardware costisitoare.