În acest weekend am avut plăcerea să particip la evenimentul BMW Motorrad Roadshow, care a marcat începutul sezonului moto pentru BMW. Evenimentul a avut loc la noul sediu al Automobile Bavaria BMW Motorrad.

În cadrul acestuia am avut oportunitatea nu doar să testez noul model F900R ediția 2025, dar și să iau contact pentru prima dată cu noile motociclete BMW inclusiv GS 1300 Adventure, BMW S1000R și S1000RR. Cel din urma și-a recăpătat branhiile ce l-au consacrat, contribuind la aspectul său agresiv și aerodinamic. Pare să fi revenit în rândul prădătorilor de apex, cu un design ce îl face usor comparabil cu Marele Alb, din punctul meu de vedere.

Focalizându-ne pe modelul care ne-a adus aici, F900R nu este complet nou, fiind mai degrabă un facelift sau o actualizare a modelului existent, adaptat la standardul de poluare Euro 5+ și beneficiind de îmbunătățiri tehnologice.

BMW F900R a fost lansat inițial de BMW Motorrad în 2019, debutând oficial la salonul EICMA din Milano în noiembrie 2019. Acesta a înlocuit modelul BMW F800R și a adus îmbunătățiri semnificative în electronica și tehnologia sa, inclusiv un motor mai mare, de 895 cc, generând 105 CP și un cuplu respectabil de 93 Nm.

Schimbările la exterior nu sunt extrem de vizibile la o primă vedere, dar cei familiarizați cu modelul anterior, vor putea observa ușor furca față ajustabilă și integrarea semnalizării în stopul frânei, aspect ce contribuie la un design mai curat al codiței motocicletei, totuși o modificare privită cu scepticism din partea mea când vorbim despre vizibilatea acestora în trafic.

Adevăratele modificări care aduc plus valoare, pe lângă suspensiile ajustabile menționate, devin evidente în momentul în care te urci în șaua motocicletei, chiar și staționată. Imediat ești întâmpinat de un ghidon nou, aproape drept, și invitat să stai într-o poziție mai sportivă ușor mai agresivă datorită scărițelor, acum poziționate mai în spate și mai sus. Aceste ajustări ale triunghiului de pilotaj nu afectează înălțimea șeii, permițându-mi în continuare să ajung confortabil cu picioarele pe asfalt, chiar și la cei doar 174 de centimetri ai mei.

Pe lângă acestea, fisa tehnică arată încă două caracteristici îmbucurătoare: in afara faptului că motorul respectă standardele Euro 5+ fără să își piardă din putere sau cuplu, rămânând la 105 CP și respectiv 93 Nm, mai mult, a reușit să și slăbească câteva kilograme, mai exact 3 kg.

Toate aceste informații spun doar jumătate din poveste, deoarece testul adevărat al unei motociclete are loc pe drum, nu în showroom. Impresiile mele din test ride vor fi prezentate într-un articol viitor.
