BMW pregătește lansarea unui nou model de top în gama sa GS – M1300 GS –, conceput pentru a pune accent pe capabilitățile off-road și pentru a servi drept model emblematic al seriei.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Modelul R1300 GS, actualul bestseller al producătorului bavarez, a reprezentat o etapă importantă de dezvoltare pentru marca germană, continuând tradiția începută de R80 G/S, care a definit segmentul modern al enduro-urilor de călătorie și a consolidat reputația seriei GS prin succesele din competițiile off-road.
De-a lungul timpului, gama GS a devenit tot mai orientată spre confort și utilizare rutieră, în special în cazul versiunii Adventure, dotată cu un rezervor de mari dimensiuni, șa confortabilă și roată față de 19 inch, destinată călătoriilor pe distanțe lungi. Deși producătorul continuă să promoveze abilitățile off-road prin evenimente precum GS Trophy, utilizarea predominantă rămâne pe șosea.
Potrivit informațiilor disponibile, BMW intenționează să completeze gama la vârf cu M1300 GS, după lansarea versiunii de intrare F450 GS. Insigna „M”, provenită din divizia auto a companiei, a fost aplicată până acum exclusiv modelelor motocicletă cu patru cilindri – M1000 RR, M1000 R și M1000 XR –, optimizate pentru performanță pe asfalt.
M1300 GS va fi primul model echipat cu motor boxer răcit cu lichid care primește acest tratament. Spre deosebire de versiunea HP a R1250 GS, limitată la modificări vizuale și dotări suplimentare, noul vârf de gamă va beneficia de o revizuire profundă a șasiului. Printre modificările anunțate se numără adoptarea unor roți cu dimensiuni specifice off-road – 21 inch pe față și 18 inch pe spate –, cursă mai lungă a suspensiilor, prindere revizuită pentru brațul oscilant cu cardan și frâne mai performante.
Modelul va utiliza rezervorul standard al R1300 GS pentru a reduce greutatea și a optimiza distribuția maselor, evitând configurația masivă a versiunii Adventure. BMW are în plan reducerea semnificativă a greutății prin utilizarea unor materiale de înaltă calitate, ceea ce va influența și prețul final.
Din punct de vedere tehnic, motorul boxer de 1.300 cm³, cu 145 CP și cuplu de 149 Nm, nu va suferi modificări majore, oferind deja performanțe suficiente pentru cerințele modelului de vârf.
Prezentarea oficială a BMW M1300 GS este programată cel târziu pentru primăvara anului 2026.