Cele mai performante anvelope de curse pentru motociclete: tehnologii de circuit aduse pe șosea

cauciucul spate al unei motociclete pe circuit
Sursa Foto: Pirelli

În lumea motociclismului sportiv, alegerea anvelopelor reprezintă un factor esențial atât pentru siguranță, cât și pentru performanță. Deși multe modele sunt dezvoltate special pentru circuit, mai mulți producători importanți oferă variante omologate pentru drumurile publice, care reușesc să combine tehnologiile de curse cu nevoile riderilor de zi cu zi.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Pirelli Diablo Supercorsa SP V4

Reprezentând vârful de gamă al companiei italiene, Diablo Supercorsa SP V4 a fost conceput pe baza experienței acumulate în Campionatul Mondial de Superbike (WorldSBK). Anvelopa adoptă un profil agresiv, similar slick-urilor de competiție, pentru stabilitate la viteze mari și schimbări rapide de direcție. Trecerea la o compoziție dublă, cu un compound de competiție pe umeri și unul mai dur pe banda centrală, oferă aderență superioară în viraje și rezistență mai bună la uzură în utilizarea zilnică.

Continental Race Attack 2

Modelul german se adresează celor care doresc performanță de circuit într-o anvelopă omologată pentru șosea. Cu ajutorul compoundului „Black Chili”, Race Attack 2 oferă aderență atât pe uscat, cât și pe carosabil umed. Umerii aproape complet netezi maximizează contactul în unghiuri extreme de înclinare, iar carcasa rigidă asigură stabilitate și feedback constant la pilotaj agresiv.

Bridgestone Battlax Racing Street RS11

Derivat din tehnologia utilizată pentru anvelopele de competiție, RS11 este echipat cu compuși dubli pe față și spate, pentru stabilitate la frânare și aderență maximă în viraje. Construcția cu „Variable Mono Spiral Belt” crește rigiditatea benzii de rulare și mărește suprafața de contact, asigurând un plus de stabilitate la viteze ridicate. Este anvelopa de echipare originală pe motociclete supersport de 1000 cmc precum Yamaha YZF-R1.

Dunlop Sportmax Q5

Gândit pentru pasionații de trackday, modelul Q5 elimină necesitatea folosirii încălzitoarelor de anvelope, datorită timpului rapid de încălzire. Profilul frontal nou, mai înalt și mai îngust, contribuie la o intrare mai rapidă în viraj și un contact sporit la înclinare. Testele de durabilitate au arătat o uzură rezonabilă, deși pneul spate se consumă mai rapid pe motocicletele de mare putere.

Metzeler Racetec RR K3

Destinat riderilor care alternează între șosea și pistă, Racetec RR K3 oferă aderență imediată încă din primii kilometri, fără a necesita temperaturi foarte ridicate. Anvelopa spate folosește un compound dublu pentru un echilibru între rezistența la uzură și performanța sportivă, iar construcția carcasei permite absorbția denivelărilor fără a compromite stabilitatea.

Michelin Power GP2

Power GP2 aduce pe șosea experiența francezilor din MotoGP, printr-o construcție care îmbină rigiditatea pentru stabilitate la viteze mari cu flexibilitatea necesară pe asfalt mai puțin uniform. Compusul cu tehnologie 2CT+ extinde zona de rezistență la uzură, în timp ce silica din banda centrală îmbunătățește comportamentul pe carosabil umed. Pe circuit, pneurile oferă un contact mărit la înclinări extreme și o stabilitate ridicată la frânări și accelerații puternice.

Toate modelele menționate se adresează riderilor care doresc performanță de circuit în anvelope omologate pentru drumuri publice.

Durata de viață rămâne mai redusă decât în cazul anvelopelor sport-touring, însă câștigul în aderență și precizie la pilotaj este considerabil. Producătorii recomandă monitorizarea atentă a presiunii și înlocuirea pneurilor odată ce performanța începe să scadă, chiar dacă adâncimea profilului nu a ajuns la limita minimă.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...